استارلینک به زودی آسمان زیمبابوه را آنلاین می‌کند

starlink

رگولاتور ارتباطات زیمبابوه مجوز فعالیت استارلینک را صادر کرد و به این ترتیب، سرویس پرسرعت و کم‌هزینه‌ی اسپیس‌ایکس می‌تواند به سراسر این کشور آفریقایی برسد.

رئیس‌جمهور زیمبابوه، امراسون منانگاگوا، در بیانیه‌ای مطبوعاتی اعلام کرد که اینترنت ماهواره‌ای استارلینک به گسترش دسترسی به اینترنت پرسرعت و ارزان‌قیمت در سراسر کشور، به‌ویژه در مناطق دورافتاده کمک خواهد کرد.

استارلینک خدمات خود را از طریق شرکت آفریقایی IMC Communications به مردم زیمبابوه ارائه خواهد داد.

طبق آمار، تنها 34.8 درصد از جمعیت زیمبابوه در حال حاضر به اینترنت دسترسی دارند. خدمات اینترنت در این کشور عمدتاً توسط سه اپراتور موبایل ارائه می‌شود که کیفیت و پهنای باند آن مطلوب بسیاری از کاربران نیست.

صدور مجوز فعالیت استارلینک در حالی انجام می‌شود که دولت زیمبابوه اخیراً با واردات غیرقانونی کیت‌های اینترنت ماهواره‌ای اسپیس‌ایکس از طریق کشورهای همسایه مانند زامبیا مبارزه می‌کرد.

استارلینک در حال حاضر در برخی از کشورهای آفریقایی مانند نیجریه، موزامبیک، زامبیا و کنیا به طور رسمی فعال است.

با ورود استارلینک به زیمبابوه، مردم این کشور می‌توانند به اینترنت پرسرعت، باکیفیت و ارزان‌قیمت دسترسی داشته باشند و از مزایای آن در زمینه‌های مختلف مانند آموزش، بهداشت، تجارت و سرگرمی بهره‌مند شوند.

 
اگر علاقه‌مند دنیای تکنولوژی هستید حتما شبکه‌های اجتماعی فیسیت را در اینستاگرام، تلگرام، روبیکا، توییتر و آپارات را دنبال کنید.

منبع خبر: reuters

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر