رسماً، پایان وضعیت اضطراری کرونا توسط سازمان بهداشت جهانی اعلام شد

fgfgfdgdfg.jpg

بعد از تقریباً سه سال از ظهور نمونه جدید ویروس کرونا که منجر به قرنطینه جهانی و مرگ و میر انبوهی شد، سازمان بهداشت جهانی اعلام کرده است که دیگر COVID-19 را به‌عنوان یک وضعیت اضطراری در بهداشت جهانی شناخته نمی‌کند.

تدروس ادهانوم، دبیرکل سازمان بهداشت جهانی (WHO)، در یک توییت اعلام کرد که کمیته اضطراری کرونا در این سازمان پایان وضعیت اضطراری جهانی را توصیه کرده است و او نیز با این پیشنهاد موافقت کرده است. او گفته است: «با امید بهبودی کامل، اعلام می‌کنم که COVID-19 به‌عنوان وضعیت اضطراری بهداشت جهانی پایان یافته است.»

هرچند که وضعیت اضطراری COVID-19 به پایان رسیده، اما هنوز این ویروس در سطح جهان وجود دارد و برای گروه‌های مستعد از جمله سالمندان و افرادی که به بیماری‌های خودایمنی رنج می‌برند، تهدیدآمیز است. همچنین هنوز اطلاعات کافی درباره اثرات طولانی‌مدت COVID-19 در بدن و برخی علائم بیماری که ممکن است برای مدت زمان طولانی پس از ابتلا باقی بمانند، در دسترس نیستند.

WHOCovid19-910x600.jpg
-

ویروس کرونا که اولین بار در چین شناسایی شد و به سرعت در سراسر جهان پخش شد، در تاریخ 30 ژانویه 2020 توسط سازمان بهداشت جهانی به عنوان وضعیت اضطراری جهانی معرفی شد. با این حال، بسیاری باور داشتند که این سازمان در اعلام این وضعیت کند عمل کرده است و همین تعلل باعث شد ویروس به سرعت به تمام جهان پخش شود.

بر اساس اطلاعات سازمان بهداشت جهانی، نرخ مرگ و میر بر اثر کرونا از نقطه اوج خود با بیش از 100 هزار تلفات هفتگی در ژانویه 2021، به بیش از 3500 نفر در هفته‌های اخیر کاهش یافته است. تا تاریخ 13 اردیبهشت 1400 بیش از 765 میلیون نفر مبتلا و بیش از 6.9 میلیون نفر جان باخته‌اند.

در شرایطی که برخی از کشورها پیش‌تر پایان وضعیت اضطراری کرونا را اعلام کرده بودند، سازمان بهداشت جهانی به طور رسمی پایان وضعیت اضطراری جهانی کرونا را اعلام کرد. با این حال، باز هم باید توجه داشت که این ویروس هنوز در سطح جهان وجود دارد و می‌تواند برای گروه‌های در معرض خطر تهدید آمیز باشد. علاوه بر این، هنوز اطلاعات کافی درباره اثرات بلندمدت کرونا که ممکن است منجر به برخی علائم بیماری در بعضی افراد بعد از بهبودی شود، در دسترس نیست.

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: who

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر