مرکز آمار: بالاترین نرخ تورم به اینترنت اختصاص یافت

internet.jpg

در ماه دی امسال، بالاترین نرخ تورم ماهانه در سبد مصرفی خانوارها با ارفاق به رشد ۸.۵ درصد رسید، که اینترنت به مقام اول در گرانی دست پیدا کرد.

مرکز آمار ایران اعلام کرد که رشد ماهانه قیمت ۲۰ مورد کالا و خدمات، باعث بروز سنگین‌ترین تورم در سبد مصرفی خانوارها با افزایش ۸.۵ درصدی اینترنت شده است. این افزایش قیمت از پس درخواست‌های اپراتورها برای افزایش تعرفه اینترنت و تایید وزارت ارتباطات برای رشد ۳۴ درصدی آن برآمده است.

در ماه دی سال ۱۴۰۲، شاخص قیمت مصرف‌کننده خانوارهای کشور به عدد ۲۲۲.۷ رسیده که نسبت به ماه گذشته ۲.۶ درصد و نسبت به ماه مشابه سال قبل ۳۸.۵ درصد افزایش داشته است. همچنین در طول ۱۲ ماه گذشته تا دی ماه جاری، این شاخص نسبت به دوره مشابه سال قبل، ۴۳.۶ درصد رشد داشته است.

تورم اینترنت ایران

براساس آمار مرکز آمار، تورم ماهانه اینترنت در ماه دی امسال نسبت به آذر، ۸.۵ درصد بوده است که بیشترین میزان افزایش قیمت را در میان تورم سایر کالاها و خدمات مصرفی خانوارهای کشور نشان می‌دهد.

تورم قیمت اینترنت

افزایش قیمت اینترنت در شرایطی اتفاق می‌افتد که فیلترینگ گسترده‌ای مورد استفاده قرار گرفته و افراد به استفاده از فیلترشکن مجبور شده‌اند، در حالی که نارضایتی از کیفیت و سرعت اینترنت نیز افزایش یافته است.

گرانی اینترنت ایران

در ماه دی امسال، تورم نقطه به نقطه خانوارهای کشور به ۳۸.۵ درصد رسیده است؛ به این معنا که خانوارهای کشور به طور میانگین ۳۸.۵ درصد بیشتر از دی ماه ۱۴۰۱ برای خرید مجموعه‌ای از کالاها و خدمات یکسان، هزینه کرده‌اند. این شاخص در مقایسه با ماه قبل، ۱.۷ واحد درصد کاهش داشته است، اما تورم نقطه به نقطه برای خدمات ارتباطی در دی ماه ۱۴۰۲ نسبت به دی ماه سال قبل، ۲۳.۲ درصد افزایش داشته است.

تورم نقطه‌به‌نقطه دی ماه

براساس این گزارش، تورم سالانه برای خانوارهای کشور در دی ماه ۱۴۰۲ به ۴۳.۶ درصد رسیده است. دامنه تغییرات این تورم برای دهک‌های مختلف از ۴۰.۶ درصد برای دهک‌ اول تا ۴۵.۲ درصد برای دهک دهم متغیر بوده و افزایش ۰.۵ درصدی فاصله تورمی دهک‌ها را نشان می‌دهد.

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: فیسیت

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر