5 استارتاپ بزرگ تکنولوژی ایرانی وارد بورس می‌شوند

بورس.jpg

این روزها و با روند رشد و البته همراهی مردم با بورس، جای خالی استارتاپ‌های تکنولوژی محور در این حوزه خالی بود. حالا اما گفته می‌شود که تا انتهای تابستان 5 استارتاپ دیجی‌کالا، کافه‌بازار، تپسی، فیلیمو و شیپور تا انتهای تابستان وارد بورس می‌شوند وارد بورس خواهند شد.

این روزها بازار بورس در ایران داغ است و تقریبا چند ماهی است که افراد بسیار زیادی به این حوزه ورود می‌کنند. در این بین جای استارتاپ‌های ایرانی در این بازار داغ خالی بود. البته چندی پیش درباره ورود دیجیکالا و شیپور و دیوار به بورس خبرهایی شنیده می‌شد اما حالا به نظر می‌رسد که این اخبار رنگ واقعیت به خود بگیرند. درواقع هفته گذشته بود که رئیس جمهور از وزیر اقتصاد و دارایی خواست که شرایط ورود استارتاپ‌ها و شرکت‌های دیجیتالی به بورس را تسهیل کنند. به این ترتیب در نشست خبری که روز پنج شنبه برگزار شد و حاضران در آن وزیر اقتصاد و دارایی و مدیران این پنج شرکت استارتاپی بزرگ بودند، مشخص شد که قرار است در هفته اول مرداد ماه اولین شرکت استارتاپی وارد بورس شود. این روند ادامه خواهد داشت تا بالاخره پنجمین شرکت در هفته آخر شهریور ماه به بورس ورود کند. این پنج شرکت استارتاپی که قرار است به زودی وارد بورس شوند، دیجیکالا، کافه بازار، تپسی، فیلیمو و شیپور خواهند بود.

از سوی دیگر در این نشست خبری، حسن قالیباف اصل (رئیس بورس و اوراق بهادار تهران)، امیر هامونی (رئیس شرکت فرابورس)، مسعود خوانساری (رئیس اتاق بازرگانی تهران) و معاونان وزارت اقتصاد و دارایی هم حضور داشتند. علاوه بر اطلاع رسانی درباره ورود 5 استارتاپ نام برده به بورس، در این نشست شاهد بررسی موانع ورود استارتاپ‌ها به بورس هم بودیم. از سوی دیگر مدیران این 5 شرکت هم هم ضمن تقدیر از شرکت بورس و فرابورس به خاطر همراهی با آنان، مشکلات و ‌موانع ورودشان به بازار بورس را با وزیر اقتصاد در میان گذاشتند.

گذشته از این 5 شرکت، به نظر می‌رسد که رایتل هم رویای حضور در فرابورس را در سر می‌پروراند و به گفته یاسر رضا خواه مدیرعامل رایتل، این برنامه چند سالی است که در رایتل مطرح شده اما سودده نبودن جلوی اجرای آن را گرفته است. وی در این خصوص چنین توضیح داده است:

برنامه رایتل از سال‌ها پیش، حضور در بازار سهام بوده است؛ اما به دلیل زیان‌دهی امکان اجرای این برنامه وجود نداشته است، حالا با توجه به سوددهی این اپراتور، مقدمات حضور در فرابورس در سال جاری فراهم شده است.

-

نظر شما درباره ورود این شرکت‌ها به بورس چیست؟

اخبار مرتبط:

آموزش مرحله به مرحله دریافت کد بورسی غیر حضوری در سیگنال

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: دنیای اقتصاد و پیوست


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر