شیپور به زودی وارد بازار بورس می‌شود

شیپور.jpg

به دنبال دیجیکالا و تپسی، استارتاپ شیپور هم به زودی وارد بازار دوم فرابورس خواهد شد. احتمالا این اتفاق در تابستان خواهد افتاد.

این روزها بازار بورس در ایران به شدت پر طرفدار شده است و حالا استارتاپ‌های تکنولوژی محور هم در حال ورود به این حوزه هستند. درواقع اخیرا این موضوع تایید شد که دیجی‌کالا و تپسی به زودی وارد بورس می‌شوند. حالا امروز هم شاهد هستیم که استارتاپ شیپور قصد ورود به بازار بورس را دارد. درواقع دیجیاتو اخیرا با این مجموعه مصاحبه‌ای داشته است و این شرکت اعلام کرده است که بنا به رشد درآمدزایی و بلوغ شیپور، عرضه اولیه سهام این شرکت در بازار سرمایه، به تصویب هیئت مدیره نت تجارت اهورا یا همان شیپور رسیده است.

شیپور در بیانیه خبری خود در این خصوص چنین نوشته است:

درپی رونق اخیر بازار سرمایه ایران و شرایط مساعد جهت ورود شرکت‌های خصوصی پیشرو به این بازار، هیئت مدیره شرکت نت تجارت اهورا (شیپور) با پیشنهاد عرضه عمومی سهام این شرکت موافقت کردند.

-

به گفته مجید آنت، مدیر مالی شیپور، این استارتاپ قصد ورود به بازار دوم فرابورس را دارد و گویا در تابستان 1399 شاهد این اتفاق خواهیم بود.

مسئله اینجاست که استارتاپ‌های زیادی در مدت یک سال اخیر، قصد ورود به بورس را داشته‌اند اما به دلیل برخی مشکلات، این اتفاق نیفتاده و حالا بالاخره دیجیکالا و تپسی توانسته‌اند برخی از این موانع را برطرف کنند. حالا سوال اینجاست که شیپور چطور می‌خواهد در مدت چند ماه این مشکلات را برطرف کند؟ مجید آنت در این خصوص چنین توضیح داده است:

مزیتی که ما داریم و تصور می‌کنیم می‌توانیم سریع‌تر این‌کار را انجام دهیم، این است که شیپور سابقه‌ای طولانی‌تر از بسیاری از استارتاپ‌ها دارد و از صورت‌های مالی حسابرسی شده‌ی شفافی برخوردار است. گزارش‌های مالی که ما داریم بی‌نقص هستند و صورت‌های مالی ما مشکلی ندارند و اطلاعات ما هم شفاف است. این مسائل کمک زیادی به تسریع روند می‌کند. نکته بعدی این است که ما تجربه کار با بازار سرمایه و عرضه اولیه را در مجموعه داریم؛ هم مجموعه سهامداران ما در بازار سرمایه ایران شناخته شده هستند و داخل خود مجموعه شیپور افرادی را داریم که تجربه عرضه اولیه در بازار سرمایه را دارند. بنابراین ما با چالش‌های کار آشنایی کاملی داریم و می‌دانیم گره‌ها کجاست. از این رو، به شکل‌ حساب‌شده‌تر جلو می‌رویم و برنامه‌ریزی کاملی داریم. در نتیجه شیپور مزیت‌های زیادی نسبت به مجموعه‌های دیگر دارد.

-

یکی از مواردی که مجید آنت به آن اشاره کرده است، عدم وجود شرایطی همچون سابقه سودآور بودن و و یا نداشتن زیان انباشته، برای ورود به بازار دوم فرابورس است. وی در این خصوص چنین توضیح داده است:

این شروط برای ورود به بازار بورس یا بازار اول فرابورس هستند. بازار دوم فرابورس چنین محدودیت‌هایی را ندارد، هرچند ما در حال برنامه‌ریزی هستیم تا بتوانیم در آینده وارد بازار اول فرابورس هم بشویم. اما از آنجایی که احتمالا سال مالی ۹۸ ما با سودآوری بسته نمی‌شود، باید با بازار دوم وارد شویم و در بازه زمانی یک سال بعد، وارد بازار اول فرابورس شویم.

-

«رضا اربابیان»، مدیرعامل شیپور هم توضیح داده است که ورود به بازار سرمایه یکی از اهداف شیپور در سال ۱۳۹۹ است و از انعقاد قرارداد مشاوره پذیرش این شرکت در پی تصویب این استراتژی با یکی از مشاوران مالی خوشنام خبر داده است. وی در ادامه توضیح داده است که با توجه به رشد و دستاورد‌های اخیر این شرکت در صنعت نیازمندی‌ها به‌نظر می‌رسد هم‌اکنون زمان مناسبی جهت ورود این شرکت به بازار سهام باشد.

اخبار مرتبط:

دیجی‌کالا و تپسی به زودی وارد بورس می‌شوند

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: دیجیاتو

خدیجه زارعپور.png

خدیجه زارعپور

فارغ التحصیل کارشناسی فناوری اطلاعات هستم. از اردیبهشت‌ماه 96 شروع به نوشتن اخبار و آموزش در حوزه تکنولوژی در فیسیت کردم. بیش‌تر از هر چیزی به شبکه‌های کامپیوتری، مجازی سازی، سیسکو و... علاقه‌مند هستم و بیشتر از اون علاقه‌مند به به‌اشتراک‌گذاری اطلاعات با بقیه...

در صورت داشتن هر گونه پیشنهاد و انتقاد نسبت به اخبار و مقالات، می‌تونید به این آدرس ایمیل بفرستید: khadijezarepour@gmail.com


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر