وثیقه 5 میلیون یورویی مدیر تلگرام را آزاد کرد اما اجازه خروج از فرانسه را ندارد

telegram druv internet

شب گذشته در فرانسه، دادگاهی برای "پاول دورف"، مدیرعامل تلگرام، برگزار شد که در آن او به مشارکت در تراکنش‌های غیرقانونی و دیگر جرایم متهم شد.

براساس حکم دادگاه، اگرچه دورف با پرداخت وثیقه از زندان آزاد شده، اما تا اطلاع ثانوی اجازه خروج از خاک فرانسه را ندارد.

مطابق با گزارش‌های دادگاه، دورف با وثیقه‌ای به مبلغ ۵ میلیون یورو از حبس موقت آزاد شده، اما همچنان از ترک فرانسه منع شده است. او همچنین با اتهاماتی همچون عدم همکاری با مقامات و همدستی در انتشار محتوای سوءاستفاده جنسی از کودکان روبه‌رو است.

پاول دورف، بنیان‌گذار تلگرام، اواخر هفته گذشته در بدو ورود به فرانسه بر اساس حکمی که از سوی سازمان OFMIN صادر شده بود، دستگیر شد و در ابتدا احتمال محکومیت وی به ۲۰ سال زندان مطرح شد.

 

Telegram-CEO-Pavel-Durov
-

اوایل این هفته، دادستانی پاریس در بیانیه‌ای اعلام کرد که بازداشت دورف تمدید شده و ممکن است تا تاریخ ۸ شهریور ادامه یابد. همچنین، این بیانیه به تحقیقات پیرامون یک فرد ناشناس با ۱۲ فقره اتهام اشاره داشت که دورف در ارتباط با این پرونده تحت بازداشت قرار گرفته است.

تلگرام در روز یکشنبه بیانیه‌ای منتشر کرد و تأکید داشت که دورف هیچ موردی برای پنهان کردن ندارد و ادعای مسئولیت این پلتفرم در قبال سوءاستفاده کاربرانش را «بی‌اساس» خواند. همچنین در گزارشی آمده بود که تلگرام از پیوستن به برنامه‌های محافظت از کودکان امتناع کرده است.

با اینکه دورف پنجشنبه شب دستگیر شده بود، گزارش دیگری نشان می‌دهد که حکم دستگیری وی و برادرش "نیکلای دورف"، دیگر بنیان‌گذار تلگرام، ماه‌ها پیش توسط مقامات فرانسوی صادر شده بود. همچنین، اطلاعاتی درباره هک‌شدن گوشی دورف توسط جاسوسان فرانسه و امارات متحده عربی در سال ۲۰۱۷ منتشر شده است.

 

اگر علاقه‌مند دنیای تکنولوژی هستید حتما شبکه‌های اجتماعی فیسیت را در اینستاگرام، تلگرام، روبیکا، توییتر و آپارات را دنبال کنید.

منبع خبر: theverge.com

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر