اولین خدمات اینترنت ماهواره‌ای در ایران به زودی راه‌اندازی خواهد شد

internet iran.jpg

با پذیرش قوانین زمینی ایران توسط شرکت یاه‌کلیک، زمینه‌های لازم برای شروع فعالیت اولین ارائه‌دهنده اینترنت ماهواره‌ای در ایران فراهم شده است؛ این اتفاق می‌تواند تغییرات عظیمی در زمینه ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور به وجود آورد.

اینترنت ماهواره‌ای، یکی از وسایل ارتباطی است که می‌تواند ارتباطات را در مناطق دورافتاده و با پوشش کمتر اینترنت تسهیل دهد. این ابزار ارتباطی نیازمند پذیرش قوانین زمینی کشورهای میزبان است و در ایران، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات مسئولیت این امر را برعهده دارد. به تازگی، اولین شرکت ارائه‌دهنده اینترنت ماهواره‌ای در ایران با پذیرش این قوانین، مجوز فعالیت خود را دریافت کرده است.

شرکت یاه‌ست امارات (YahSAT)، که به عنوان اپراتور خدمات اینترنت ماهواره‌ای یاه‌کلیک (YahClick) شناخته می‌شود، پس از مذاکرات مکرر با وزارت ارتباطات ایران، به طور رسمی قوانین زمینی این کشور را تصویب کرده و در جلسه‌ای که در سفارت ایران در دبی برگزار شد، این توافق به امضا رسید. در این جلسه، نماینده وزارت ارتباطات، سرکنسول ایران، مشاور وزیر ارتباطات در امور بین‌الملل و مدیران ارشد سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی حضور داشتند.

اینترنت ماهواره ای

وزارت ارتباطات در یک بیانیه اعلام کرده است که این توافق به عنوان یک گام مهم در توسعه ارتباطات و فناوری اطلاعات در کشور محسوب می‌شود و این وزارتخانه تأکید کرده است که این توافق یک پیشرفت مهم در همکاری با شرکت‌های بین‌المللی ارائه‌دهنده خدمات ارتباطی به وجود آمده است.

شرکت یاه‌ست امارات با دریافت پروانه فعالیت از وزارت ارتباطات ایران، قصد دارد به زودی خدمات اینترنت ماهواره‌ای خود را در ایران ارائه کند. این شرکت در حال حاضر در بیش از 30 کشور در مناطق آفریقا، خاورمیانه، آسیای مرکزی و اروپا فعالیت دارد.



اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: فیسیت

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر