ایلان ماسک با دریافت مجوز، شروع به آزمایش اینترنت ماهواره‌ای برای گوشی‌های عادی می‌کند

spaesx.JPG

نزدیک به دو ماه پیش، اسپیس ایکس سرویس جدیدی به نام "Direct to Cell" را معرفی کرد و اعلام کرد که تا سال 2025، اینترنت ماهواره‌ای را به گوشی‌های عادی آورده خواهد شد.

حالا این شرکت موفق به دریافت مجوز برای شروع آزمایش‌های این سرویس در آمریکا شده است تا ایلان ماسک اینترنت ماهواره‌ای را به گوشی‌های عادی ارائه دهد.

به گزارش بلومبرگ، اسپیس ایکس با همکاری اپراتور آمریکایی T-Mobile این سرویس را آزمایش خواهد کرد. در واقع، کمیسیون فدرال ارتباطات آمریکا (FCC) به اسپیس ایکس مجوز یک دوره آزمایشی 6 ماهه را اعطا کرده است که شامل 2000 دستگاه آزمایشی و 840 ماهواره می‌شود.

در صفحه مربوط به سرویس Direct to Cell به دسترسی یکپارچه به متن، صدا (تماس صوتی) و دیتا یا اینترنت برای تمام گوشی‌های LTE در سراسر جهان اشاره شده است. با این سرویس می‌توان در مناطق مختلف از خشکی گرفته تا دریا به شبکه استارلینک وصل شد و از آن استفاده کرد.

Direct-to-cell.webp

این سرویس سال آینده میلادی ارائه می‌شود، اما در ابتدا تنها می‌توان با استفاده از آن پیام متنی ارسال کرد و از سال 2025 کاربران به اینترنت ماهواره‌ای دسترسی پیدا خواهند کرد.

به گفته استارلینک، تمام گوشی‌های LTE می‌توانند به شبکه متصل شوند و برای استفاده از اینترنت ماهواره‌ای استارلینک در گوشی و همچنین ارسال پیامک و ارتباط صوتی، نیازی به تغییر در سخت‌افزار یا نرم‌افزار گوشی نخواهید بود و به برنامه مخصوصی هم نیاز نخواهید داشت.

باید منتظر ماند و دید این سرویس در کدام کشورها راه‌اندازی می‌شود و البته چه هزینه‌ای برای کاربران در پی دارد. انتظار می‌رود در ابتدا، Direct to Cell به‌عنوان یک سرویس بتا در اختیار کاربران قرار بگیرد.


اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: bloomberg.com

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر