فقط یکی از شرکت‌های ایلان ماسک ۴۳ میلیون دلار بودجه اضافی دریافت کرد

nuralink.jpg

شرکت نورالینک، با دریافت ۴۳ میلیون دلار بودجه اضافی، هدف اصلی خود را در بازگرداندن بینایی به افراد نابینا قرار داده است.

اسناد ثبت‌شده در کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا نشان می‌دهند که نورالینک، یکی از شرکت‌های متعلق به ایلان ماسک، مبلغ ۴۳ میلیون دلار به عنوان بودجه اضافی دریافت کرده است. این شرکت، با دارا بودن پردازنده ویژه‌ای برای کاشت در مغز، به‌عنوان یکی از پروژه‌های جاه‌طلبانه‌ی مدیرعامل تسلا شناخته می‌شود.

پرونده‌ی مالی نورالینک نشان می‌دهد که این شرکت حالا به‌جای ۲۸۰ میلیون دلار، ۳۲۳ میلیون دلار بودجه در اختیار دارد. بزرگ‌ترین سرمایه‌گذار نورالینک، صندوق Founders Fund است که پیتر تیل آن را مدیریت می‌کند. ۳۲ سرمایه‌گذار در جذب بودجه‌ی ۴۳ میلیون دلاری نقش داشته‌اند.

نورالینک مدت‌هاست که اطلاعات جدیدی درباره‌ی ارزش بازارش منتشر نمی‌کند؛ اما چند ماه پیش برخی رسانه‌ها ارزش نورالینک را حدود پنج‌میلیارد دلار اعلام کرده بودند.

این شرکت در سال ۲۰۱۶ تأسیس شده و توانسته است رباتی را طراحی کند که قادر به کار با تراشه‌های باریک و دقیق در مغز انسان است. این تراشه‌ها به شیوه‌ای سفارشی درج شده‌اند که الکترودهایی برای خواندن اطلاعات سلول‌های عصبی دارد.

GettyImages

استفاده از ایمپلنت‌هایی که توانایی خواندن سیگنال‌های مغز را دارند، ایده‌ای کاملاً جدید نیست و قدیمی‌تر از یک دهه است که ارائه شده است. اما نورالینک با نوآوری خود، قصد دارد رابط‌های بی‌سیم مغز-ماشین را ارائه دهد و تعداد الکترودهای کاشت‌شده در مغز را افزایش دهد.

چند ماه پیش، شرکت نورالینک تصویبیه رسمی از سازمان غذا و داروی ایالات متحده (FDA) برای شروع آزمایشات انسانی تراشه‌هایش دریافت کرد. این شرکت به فرآیند ثبت‌نام پرداخته و به‌احتمال زیاد به زودی آزمایشات بالینی را آغاز خواهد کرد.

نورالینک به دلیل مسائل مختلفی که در گذشته از آن گزارش شده، با انتقادهای متعددی روبه‌رو شده است. برخی شاهدان مدعی می‌شوند که نورالینک دارای محیط کاری سالمی نیست و ایلان ماسک به برخی از کارکنان جدیدش خطاب کرده که مشکلات خود را به‌جای گزارش به تیم مدیریت نورالینک، مستقیماً به او اعلام کنند.

بر اساس منابع مطلع، در بازه زمانی ۲۰۱۶ تا ۲۰۲۰، پنج نفر از هشت نفری که نورالینک را بنیان‌گذاری کردند، از این شرکت جدا شدند. جدایی این افراد از جمله دانشمندان به دلیل اختلاف نظرهایی با سایر مدیران بوده است. برخی گزارش‌ها هم اذعان دارند که آزمایش‌های انجام‌شده توسط نورالینک بر روی حیوانات منجر به فوت آنان شده است که این موضوع باعث انتقادات گسترده‌ای از جانوران شده است.


اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: techcrunch

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر