پروژه ایمپلنت مغزی ایلان ماسک یک قدم تا اجرای نهایی...

نورالینک.jpg

کمپانی نورالینک نامی که کمتر از شرکت‌های تسلا و اسپیس ایکس شنیده‌ایم که مدیرعامل این کمپانی‌ها کسی جز ایلان ماسک نیست. این شرکت در زمینه ایمپلنت مغزی فعالیت می‌کند و این روزها خبر می‌رسد که در حال استخدام مدیر کارآزمایی بالینی است تا با این خبر بدانیم که این شرکت یک قدم به کاشت تراشه در مغز انسان نزدیک‌تر شده است.

در توضیحات این فرصت شغلی گفته شده که متقاضی با «برخی از مبتکرانه‌ترین پزشکان و مهندسان برتر» و همچنین با «اولین شرکت کنندگان آزمایش بالینی نورالینک» از نزدیک همکاری خواهد کرد. در عنوان شغلی این آگهی نوشته شده که خواستار «تیمِ مسئول انجام تحقیقات بالینی» هستیم تا فردی آن را ایجاد و مدیریت کند.

مدتی پیش ایمپلنت مغزی آزمایش‌های حیوانی خود را با موفقیت پشت سر گذاشت و توانست کاری کند که میمون‌ها با افکار خود بازی‌های ویدیویی را تجربه کنند، برای کمک به درمان انواع اختلالات عصبی مانند «فلج کامل» طراحی شده است.

ماه گذشته وال‌استریت‌ ژورنال مصاحبه‌ای با ایلان ماسک داشت و در این گفت و گو ماسک گفته بود که امیدوار است تا در سال 2022 دستگاه خود را در مغز انسان قرار دهد. با این وجود، او در گذشته نیز پیش‌بینی‌های مشابهی را انجام داده بود که در نهایت عملی نشده‌اند. برای مثال، سال 2019 در سخنرانی خود وعده داده بود که این دستگاه تا یک سال دیگر در جمجمه‌های انسان قرار خواهد گرفت.

photo_۲۰۲۲-۰۱-۲۱_۱۱-۲۹-۰۴.jpg
-

اولین آزمایش انسانی این شرکت که باید پس از تایید سازمان غذا و داروی ایالات متحده (FDA) انجام شود، به عنوان آزمایش امکان‌سنجی شناخته می‌شود. سپس آزمایش بعدی پس از تایید نمونه اول توسط FDA انجام خواهد شد و از آن به عنوان تست دستگاه محوری (کارآزمایی بالینی فاز سوم) یاد می‌شود.

با این وجود هنوز مشخص نیست که نیورالینک در کدام مرحله این فرآیند قرار دارد.

سال گذشته، شرکت استرالیایی Synchron که در زمینه واسط مغز و رایانه (BCI) فعالیت می‌کند، اعلام کرد که FDA پژوهش امکان‌سنجی آن‌ها را تایید کرده است و ظاهرا این شرکت هم اکنون در مرحله استخدام قرار دارد. اخیرا یک مرد 62 ساله مبتلا به اسکلروز جانبی آمیوتروفیک (ALS) توانست برای اولین بار در جهان با کار گذاشتن ایمپلنت مغزی توییت خود را ارسال کند.

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: business-standard

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر