اولین خودرو شیائومی از CarPlay اپل پشتیبانی می‌کند

xiaomi car.jpg

شایعات نشان می‌دهند که شیائومی در سال ۲۰۲۴ اولین خودروی برقی خود را با نام MS11 به بازار عرضه خواهد کرد.

این خودرو از بلوتوث ۵.۲ و سرویس CarPlay اپل پشتیبانی می‌کند و اخیراً گواهینامه SIG از اتحادیه فناوری بلوتوث را دریافت کرده است. اطلاعات بیشتری درباره ویژگی‌های آن منتشر شده است.

این خودرو همچنین دارای قابلیت‌های USB Media است و از سرویس CarPlay اپل نیز بهره می‌برد. با CarPlay، کاربران قادر به متصل کردن گوشی‌های آیفون به صفحه نمایش خودرو هستند و می‌توانند اپلیکیشن‌های گوشی را از راه دور کنترل کنند، بدون نیاز به دست گرفتن گوشی.

به عنوان مثال، هنگامی که تماس تلفنی برقرار می‌شود، می‌توان از اسپیکر و میکروفون داخلی خودرو برای مدیریت صدا استفاده کرد. همچنین، زمانی که گوشی آیفون از طریق CarPlay متصل است، می‌توان از دستیار صوتی Siri برای انجام وظایف مختلف استفاده کرد.

از نظر فنی، خودرو از پردازنده Snapdragon 8295 کوالکام استفاده می‌کند که به‌طور ویژه برای سیستم‌های خودرو طراحی شده است. انتظار می‌رود این تراشه بهبود عملکرد قابل توجهی نسبت به نسل قبلی، یعنی Snapdragon 8155، داشته باشد. همچنین، با باتری ظرفیت ۱۰۱ کیلووات‌ساعت و پشتیبانی از شارژ سریع، این خودرو انرژی مورد نیاز را فراهم می‌کند.

در مورد قیمت، تخمین زده شده است که قیمت این خودرو بین ۲۶۰ تا ۳۵۰ هزار یوان (معادل ۳۶ تا ۴۹ هزار دلار) خواهد بود. برای شناخت بهتر این خودرو، باید منتظر رونمایی رسمی از آن باشیم.

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: gizmochina

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر