نسخه جدید مک استودیو با چیپ M2 مکس و اولترا معرفی شد

gjkhkjgkl.jpg

در کنفرانس WWDC 2023، اپل مک استودیوهای جدید خود را معرفی کرد که از چیپ M2 مکس و M2 اولترا بهره می‌برند. در اصل، این دستگاه‌ها از نظر طراحی تغییر چندانی نکرده‌اند و تغییرات اساسی در قدرت سیستم دسکتاپ را نمایان می‌سازند.

مک استودیو نسل اول در سال 2021 به عنوان جایگزینی برای مک پرو معرفی شد که هنوز از پردازنده‌های اینتل پشتیبانی می‌کند. در حالی‌که نسخه اول مک استودیو از چیپ M1 مک و M1 اولترا استفاده می‌کرد، اپل اکنون چیپ‌های جدید M2 مکس و قدرتمندترین چیپ خود یعنی M2 اولترا را به این دستگاه‌ها اضافه کرده است.

دربارهٔ مشخصات چیپ‌های جدید، M2 مکس دارای 12 هسته پردازنده و 30 هسته گرافیکی است و تا حداکثر 96 گیگابایت حافظه رم را پشتیبانی می‌کند. تمام این مشخصات در M2 اولترا دو‌برابر شده است؛ این چیپ جدید دارای 24 هسته پردازنده و 60 هسته گرافیکی است و تا حداکثر 192 گیگابایت رم را پشتیبانی می‌کند. همچنین، نسخهٔ بالارده‌ای از M2 اولترا نیز وجود دارد که دارای 76 هسته گرافیکی است.

Mac-Studio-Spec.jpg.webp
-

اپل ادعا می‌کند که نسخه با چیپ M2 مکس این دستگاه، در مقایسه با آی‌مک‌های مجهز به پردازنده اینتل، 4 برابر سریع‌تر است و همچنین نسخه M2 اولترا نیز 6 برابر سریع‌تر از سریع‌ترین پردازنده‌های اینتل عمل می‌کند. علاوه بر این، دیگر مشخصات این دستگاه شامل پشتیبانی از حداکثر 8 ترابایت حافظه داخلی، پشتیبانی از وضوح 8K و پورت تاندربولت 4 است.

اپل با معرفی مک استودیو جدید، کاربران حرفه‌ای را به هدف خود قرار داده است، به منظور انجام کارهایی مانند ویرایش ویدیو و رندرهای سه‌بعدی بهتر.

قیمت نسخه پایه مک استودیو جدید از 1999 دلار آغاز می‌شود.

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: apple

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر