اپل در حال توسعه‌ی ترکیبی از مک پرو و مک مینی است که مک استودیو نام دارد

اپل.jpg

کمپلنی اپل تقریبا دو سال پیش بود که اعلام کرد در سال 2022 تمام کامپیوترهای مک از چیپست‌های اختصاصی بهره‌مند خواهند شد و دیگر از پردازنده اینتل خبری نخواهد بود. حالا به نظر می‌رسد که اپل می‌خواهد تعداد این کامپیوترها را افزایش دهد. براساس گزارش سایت معتبر ۹ToMac، اپل مشغول توسعه‌ی یک کامپیوتر جدید به نام مک استودیو است.

براساس اطلاعاتی که تا به امروز منتشر شده است، این کامپیوترها مبتنی بر مک مینی خواهد بود اما از سخت‌افزار بسیار قدرتمندتری استفاده خواهند کرد. ظاهرا اپل مشغول آماده‌سازی دو مدل مک استودیو است. یک مدل از چیپست M1 مکس بهره می‌برد و مدل دوم از چیپست بهتری استفاده می‌کند که نسبت به M1 مکس توان سخت‌افزاری بیشتری را ارائه می‌دهد.

Mac-Pro-1.jpg
-

البته هنوز نام مک استدیو نهایی نشده و به صورت رسمی این نام اعلام نشده و ممکن است که اپل نام آن را تغییر دهد، اما در نهایت این شرکت قصد دارد دسته‌ی جدیدی را در بین مک مینی و مک پرو برای کاربران حرفه‌ای ایجاد کند. تحلیلگر مشهور خبرگزاری بلومبرگ، مارگ گورمن، مدتی پیش اعلام کرده بود که اپل در حال توسعه‌ی مک پرو کوچک‌تر است که از چیپست دارای پردازنده‌ی ۴۰ هسته‌ای و پردازنده‌ی گرافیکی ۱۲۸ هسته‌ای بهره می‌برد. اکنون براساس گزارش‌های جدید کامپیوتر موردنظر همان مک استودیو است که جایگزین مک مینی رده‌بالا خواهد شد.

در همین حال، عرضه‌ی مک استودیو به اپل اجازه می‌دهد برای توسعه‌ی اولین مک پرو مبتنی بر چیپست اختصاصی زمان بیشتری را صرف کند. در همین زمینه باید به گزارش‌هایی اشاره کنیم که طبق آن‌ها، اپل قصد دارد در سال ۲۰۲۲ یک مدل جدید مک پرو با پردازنده‌ی اینتل عرضه کند. همانطور که احتمالا می‌دانید، اپل در تاریخ ۱۷ اسفند یک رویداد برگزار می‌کند ولی در این رویداد شاهد رونمایی از مک استودیو نخواهیم بود و احتمالا اپل در فصل تابستان از این کامپیوتر جدید رونمایی خواهد کرد.

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: MacRumors

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر