بازار پردازنده‌ها زیر سلطه کوالکام و مدیاتک؛ کوالکام صدرنشین

Untitled-1.jpg

استراتژی آنالتیکس گزارش جدیدی را منتشر کرده است که نشان می‌دهد، بازار جهانی پردازنده‌ها نسبت به سال گذشته میلادی 21 درصد رشد داشته و درآمد آن در سه ماهه اول سال جاری به ۶.۸ میلیارد دلار رسیده است. در ادامه آمده که دو شرکت بزرگ این حوزه کوالکام و مدیاتک هستند که این بازار را به تسخیر خود درآورده‌اند.

کمپانی کوالکام توانسته امسال سهم 40 درصدی خود را داشته باشد و کمپانی مدیاتک نیز 26 درصد بازار را به خود اختصاص داده است. اپل نیز در رتبه سوم جای گرفته و 20 درصد این بازار را در اختیار دارد و در ادامه این لیست پنج اسمه، نام سامسونگ (Samsung LSI) و هواوی (های‌سیلیکون) نیز در انتها کار دیده می‌شود.

در ادامه این گزارش به پردازنده‌های 5G اشاره شده که امسال توانسته‌اند در بین تمام پردازنده‌های گوشی‌های موبایلی که طی سه ماهه اول سال جاری سهم 41 درصدی را به خود اختصاص دهند. در این میان نیز گفته شده که در میان‌ پردازنده‌های پایین‌رده 5G مانند اسنپدراگون ۴۸۰ و دیمنسیتی ۷۰۰ ، تقاضا بسیار زیادی داشته چرا که این پردازنده‌ها به سازندگان گوشی‌های موبایل کمک می‌کند تا فناوری ۵G را در گوشی‌های پایین رده خود ارائه کنند.

changxin-chip.png
-

تحریم‌هایی که علیه هواوی اعمال شد و باعث شد تا هواوی و های سیلیکون بالاجبار این بازار را ترک کنند، این اتفاق بسیار برای کوالکام و مدیاتک سود آور بود زیرا میزان عرضه هر دو شرکت در سه ماهه اول سال ۲۰۲۱ رشد دو رقمی به دست آورده است. از طرفی دیگر نیز در این گزارش گفته شده که میزان عرضه پردازنده‌های مربوط به گوشی‌های موبایل های سیلیکون نیز در این بازه زمانی 88 درصد کاهشی بوده است.

در ادامه گفته شده که عرضه و درآمد تراشه های اپل، سامسونگ LSI و شرکت چینی Unisocدر فصل اول سال جاری میلادی رشد بسیار زیادی داشته است. انتظار داریم که با نزدیک شدن به دوران بعد از کرونا با افزایش تقاضا زیادی روبه‌رو شویم و این رشد چشمگیر مخصوصا برای فناوری‌های جدید مانند 5G شاهد باشیم.

کمپانی هواوی مدتی پیش زیر برند خود را یعنی آنر فروخت تا به یک برند تجاری مستقل تبدیل شود و به محدودیت‌های تجاری این شرکت پایبند نباشد تا بتواند رشد خود را ادامه دهد. حالا باید منتظر بمانیم و ببینیم که آیا هواوی در آینده برای فرار از محرومیت‌ها های سیلیکون را نیز به عنوان یک شرکت تولیدکننده تراشه مستقل معرفی خواهد کرد یا خیر. اگر این اتفاق بافتد بدون شک تاثیر زیادی بر میزان فروش سایر شرکت‌ها به وجود خواهد آمد.

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: GSMArena

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر