رگولاتوری به داد کاربران رسید؛ تماس‌های تبلیغاتی ممنوع شد

Promotional phone call

سازمان تنظیم مقررات ارتباطات سرانجام تماس‌های تبلیغاتی تلفنی را ممنوع کرد. براساس آخرین مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، تمامی تماس‌های تلفنی با محتوای تبلیغاتی از این پس غیرقانونی محسوب می‌شود و ارائه این نوع خدمات به‌طور کامل ممنوع شده است.

در ماده دوم این مصوبه که با عنوان «مقررات ارائه خدمات صوتی ارزش افزوده تبلیغاتی» شناخته می‌شود، تمامی خدمات صوتی تبلیغاتی از این پس منع شده و شرکت‌های دارنده پروانه موظف به جلوگیری از چنین تماس‌هایی هستند. بر اساس این قانون، تمامی شرکت‌ها باید سامانه‌ای برای شناسایی و مسدود کردن تماس‌های تبلیغاتی ناخواسته راه‌اندازی کنند تا از ورود این‌گونه تماس‌ها به شبکه‌های مخابراتی جلوگیری شود.

این مصوبه، تماس‌های صوتی تبلیغاتی را به‌عنوان تماس‌هایی تعریف می‌کند که به‌طور خودکار یا دستی با هدف تبلیغ محصولات به مشترکان ارسال می‌شوند. این تماس‌ها ممکن است توسط دارنده پروانه یا سایر شرکت‌های مخابراتی به مشترکان ارسال شوند.

Promotional phone call
-

این قانون در تاریخ ۲۸ مرداد ۱۴۰۳ به تصویب رسید و از همان تاریخ لازم‌الاجرا است.

ممنوعیت تماس‌های تبلیغاتی تلفنی پس از آن تصویب شد که شکایات متعددی از آزار و اذیت این تماس‌ها به گوش می‌رسید. عیسی زارع‌پور، وزیر سابق ارتباطات، در شهریور ۱۴۰۲ نیز به این موضوع اشاره کرده و گفته بود که تماس‌های تبلیغاتی نقض حقوق شهروندی است و باید به‌طور جدی با آن‌ها برخورد شود. وی تأکید کرده بود که هیچ فرد یا شرکتی حق ندارد با ورود به حریم خصوصی مردم، با تماس‌های تبلیغاتی به آن‌ها مزاحمت ایجاد کند.

با وجود این مقررات جدید برای تماس‌های تبلیغاتی، ارسال پیامک‌های تبلیغاتی انبوه همچنان یکی از معضلات اصلی مشترکان باقی مانده و بسیاری از افراد همچنان از این موضوع گلایه دارند.

 


اگر علاقه‌مند دنیای تکنولوژی هستید حتما شبکه‌های اجتماعی فیسیت را در اینستاگرام، تلگرام، روبیکا، توییتر و آپارات را دنبال کنید.

منبع خبر: فیسیت

A_4k_portrait_of_an_25_years_old_iranian_boy_in_the_office_for_a

علی احمدی - کارشناس تولید محتوا

سلام من علی احمدی عاشق بازی، گیم و تکنولوژی هستم. اگر دوست دارید تجربیات و محوتاهای من رو دنبال کنی یا نظر در رابطه با من داشتی خوشحال می‌شم که توی کامنتا با من در ارتباط باشی.....


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر