پیروزی اپیک گیمز؛ اندروید مجبور به پذیرش فروشگاه‌های اپلیکیشن رقیب شد

fghfghdfg

یک قاضی فدرال در ایالات متحده به‌تازگی در پرونده‌ی اپیک گیمز علیه گوگل حکم داده است که گوگل باید به مدت سه سال اجازه دهد فروشگاه‌های اپلیکیشن‌های رقیب وارد پلی استور شوند.

این حکم از اول نوامبر ۲۰۲۴ اجرایی خواهد شد و تا نوامبر ۲۰۲۷ ادامه خواهد داشت. با این حال، گوگل اعلام کرده که قصد دارد نسبت به این حکم درخواست تجدیدنظر کند.

بر اساس گزارش ورج، قاضی «جیمز دوناتو» تصمیم گرفته است که گوگل باید فروشگاه‌های شخص ثالث را به پلی استور راه دهد و به این فروشگاه‌ها اجازه دسترسی به کاتالوگ کامل اپلیکیشن‌های پلی استور را بدهد، مگر اینکه توسعه‌دهندگان به‌طور داوطلبانه از این کار منصرف شوند.

در ابتدای سال جاری، اپیک گیمز پس از پیروزی در دادگاه، درخواست‌های خود را از گوگل مطرح کرد. حالا دادگاه برخی از این درخواست‌ها را تأیید کرده است. طبق این حکم، گوگل موظف است چند تغییر اساسی را اجرا کند، از جمله:

- متوقف کردن الزام استفاده از Google Play Billing برای پرداخت‌های درون اپلیکیشن.

- اجازه دادن به توسعه‌دهندگان برای اطلاع‌رسانی درباره روش‌های پرداخت جایگزین.

- امکان لینک‌دهی به روش‌های دانلود اپلیکیشن خارج از پلی استور.

- اجازه دادن به توسعه‌دهندگان برای تعیین قیمت برنامه‌ها بدون نیاز به Google Play Billing.

 

GettyImages-1722136265-1024x576.jpg
-

علاوه بر این، دادگاه تعیین کرده که گوگل از انجام برخی اقدامات نیز منع شده است، از جمله:

- دریافت سهم از درآمد اپلیکیشن‌هایی که در فروشگاه‌های دیگر توزیع می‌شوند.

- پرداخت پول یا ارائه امتیاز به توسعه‌دهندگان برای انتشار انحصاری اپلیکیشن‌ها در پلی استور.

- پرداخت پول به سازندگان دستگاه‌ها یا اپراتورها برای از پیش نصب کردن پلی استور یا جلوگیری از نصب فروشگاه‌های رقیب.

اپیک گیمز موفق شد در دادگاه ثابت کند که گوگل با ایجاد قراردادهای انحصاری با توسعه‌دهندگان، اپراتورها و سازندگان دستگاه‌ها، مانع پیشرفت فروشگاه‌های رقیب شده است. این تصمیم دادگاه ممکن است زمینه‌ساز رقابت منصفانه‌تری در بازار اپلیکیشن‌ها شود.

با این حال، گوگل معتقد است که اجرای این تغییرات می‌تواند «پیامدهای ناخواسته‌ای» برای مصرف‌کنندگان، توسعه‌دهندگان و تولیدکنندگان دستگاه‌ها در ایالات متحده به همراه داشته باشد و به همین دلیل، درخواست تجدیدنظر داده است.

تیم سوئینی، مدیرعامل اپیک گیمز، در ایکس اعلام کرد که با این پیروزی، فروشگاه اپیک گیمز و سایر فروشگاه‌های اپلیکیشن در سال ۲۰۲۵ به پلی استور در ایالات متحده وارد خواهند شد و دیگر خبری از مالیات ۳۰ درصدی و محدودیت‌های گوگل نخواهد بود.

 

اگر علاقه‌مند دنیای تکنولوژی هستید حتما شبکه‌های اجتماعی فیسیت را در اینستاگرام، تلگرام، روبیکا، توییتر و آپارات را دنبال کنید.

منبع خبر: theverge.com

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر