بدترین بازی‌های سال 2023 از نگاه سایت متاکریتیک

worst game of 2023.jpg

در سال 2023، بازی‌های موردانتظار زیادی منتشر و مورد استقبال بی‌نظیر طرفداران قرار گرفتند اما در میان تمام بازی‌های محبوب، چندین بازی به دلیل مشکلات فنی و باگ‌های بی‌شمار، با نقدهای منفی از طرف بازیکنان و منتقدان روبه‌‎رو شدند. در این مقاله قصد داریم تا ده بازی سال 2023 که در سایت متاکریتیک کمترین امتیاز را دریافت کرده‌اند را به شما معرفی کنیم. با فیسیت همراه باشید.

لیست منتشر شده توسط سایت متاکریتیک، اسامی بازی‌های سال 2023 که کمترین امتیاز در تمام پلتفرم‌ها را دریافت کرده، بدون احتساب عناوینی که کمتر از 7 نقد از طرف نشریه‌های حرفه‌ای دارند را اعلام کرده است.

بازی‌هایی که در چندین پلتفرم مختلف نمره پایینی را کسب کرده‌اند، کمترین امتیاز آن در لیست به نمایش گذاشته شده و از حضور چندباره نام آن‌ها خودداری شده است.

شماره 10: Gargoyles Remastered (امتیاز 49 برای نسخه سوییچ)

Gargoyles Remastered.jpg
-

در سال 1995، بازی Gargoyles برای کنسول جنسیس منتشر شد. این بازی که بر اساس کارتونی به همین نام است، در سال 2023 بازسازی و نسخه ریمستر آن برای کاربران نینتندو سوییچ، کامپیوتر، ایکس‌باکس وان، پلی‌استیشن 4، ایکس‌باکس سری ایکس و اس و همچنین پلی‌استیشن 5 منتشر شد.

به گفته منتقدان، بسیاری از ویژگی‌های این بازی نسبت به نسخه اصلی آن تغییر کرده اما باعث پیشرفت بازی نشده است و تجربه این اثر، تنها برای طرفداران نسخه اورجینال این بازی پیشنهاد می‌شود. ویژگی‌هایی مانند درجه سختی بسیار بالا و مدت زمان کوتاه این بازی از اصلی‌ترین دلایل نارضایتی منتقدان بوده است.

شماره 9: Loop8: Summer of Gods (امتیاز 49 برای نسخه پلی‌استیشن 4 و سوییچ)

Loop8 Summer of Gods.jpg
-

یک اثر JRPG که در روستایی واقع در ژاپن رخ می‌دهد و قهرمان آن باید با نژادی از شیاطین به نام Kegai مبارزه کند. عدد 8 در نام این بازی، بیانگر ماه هشتم یعنی آگوست می‌باشد که شخصیت اصلی بازی در آن ماه گرفتار شده و بارها و بارها زنده می‌شود و برای جبران اشتباهات خود تلاش می‌کند.

سیستم مبارزه نوبتی، داستان ضعیف و تکرار چندباره ویژگی‌های بازی، باعث نارضایتی عده زیادی از طرفداران و منتقدان شده است.

شماره 8: Gangs of Sherwood (امتیاز 48 برای نسخه کامپیوتر)

Gangs of Sherwood.jpg
-

ایده این بازی می‌توانست تبدیل به یکی از بهترین بازی‌های سال شود اما به دلایل مختلف، یکی از بدترین بازی‌های سال 2023 لقب گرفت. در این بازی اکشن co-op، به عنوان یکی از Merry Men (یارهای رابین هود) در جنگل‌های Sherwood قرار دارید. این بازی، یک نسخه علمی-تخیلی در سبک استیم‌پانک دیستوپیایی است که به دلیل باس فایت‌های بسیار آسان و اجرای ضعیف با نقدهای منفی روبه‌رو شده است.

وب‌سایت The Jimquisition، در خصوص این بازی اعلام کرده است که فروش این بازی توسط استودیو Nacon، یک دزدی محسوب شده و به هیچ عنوان ارزش تجربه کردن را ندارد.

شماره 7: Hellboy: Web of Wyrd (امتیاز 47 برای نسخه پلی‌استیشن 5)

Hellboy Web of Wyrd.jpg
-

وجود جلوه‌های بصری زیبا، صداپیشگی لنس ردیک فقید در نقش پسر جهنمی و حتی استفاده از کامیک مایک میگنولا به عنوان داستان اصلی بازی، نتوانست این اثر را تبدیل به یک بازی باکیفیت کند و گیم‌پلی ضعیف بازی، امتیازهای پایینی برای این عنوان را در پی داشت. هرچند که نسخه کامپیوتر این بازی همراه با امتیاز 61، این عنوان را بالاتر از نسخه پلی‌استیشن 5 قرار می‌دهد اما در میان بازی‌های کامپیوتر نیز به عنوان یک اثر متوسط شناخته می‌شود. منتقدان در رابطه با این بازی اعلام کرده‌اند که مانند یک اثر نیمه تمام است که در قدم‌های اولیه توسعه رها شده و می‌توانست به یک بازی بسیار عالی تبدیل شود.

شماره 6: Crime Boss: Rockay City (امتیاز 43 برای نسخه پلی‌استیشن 5)

Crime Boss Rockay City.jpg
-

یکی از بازی‌هایی که تبلیغات بسیار گسترده‌ای انجام داد اما در نهایت با شکست مواجه شد، عنوان Crime Boss: Rockay City بود. در مراسم گیم اواردز 2022، این عنوان رونمایی شد و به دلیل استفاده تیم بزرگی از بازیگران مطرح هالیوود مانند دنی ترجو، مایکل مدنس، چاک نوریس، کیم بسینجر، دنی گلاور، مایکل روکر و... به سرعت بین بازیکنان محبوب شد. این بازی در ژانر شوتر اول شخص، از شما می‌خواهد تا یک گروه چهارنفره از خلافکاران را گرد هم آورده و به انجام ماموریت‌هایی در شهری ساختگی که همانند میامی در دهه 80 یا 90 میلادی قرار دارد، بپردازید. منتقدان در رابطه با این بازی، نکات منفی زیادی را اعلام نکرده‌اند و به نظر آن‌ها تنها نکته منفی این بازی، خسته‌کننده بودن گیم‌پلی آن است.

شماره 5: Testament: The Order of High-Human (امتیاز 41 برای نسخه کامپیوتر)

Testament The Order of High-Human.jpg
-

دومین اثر تیم بازی‌سازی Fairyship Games، سعی در ترکیب سبک اکشن-ماجراجویانه با عناصر RPG و مترویدوانیا را دارد اما در اجرای ایده بلندپروازانه خود با شکست روبه‌رو شد. به گفته منتقدان، در این بازی تمام عناصر از پارکور تا شمشیربازی و حل معما وجود دارد اما هیچکدام از اجزاء و قابلیت‌های این بازی، نمی‌توانند به خوبی اجرا شوند و تجربه تلخی را برای بازیکنان رقم می‌زند.

سایت IGN اعلام کرده است که این عنوان، ارزش تجربه را ندارد. همچنین از بازیکنان درخواست کرده که از تجربه این بازی خودداری کنند.

شماره 4: Quantum Error (امتیاز 40 برای نسخه پلی‌استیشن 5)

Quantum Error.jpg
-

بازی Quantum Error به عنوان یک بازی شوتر در ژانر ترسناک منتشر شد. اتفاقات این بازی، در خارج از کره زمین رخ می‌دهد و شما در نقش یک آتش نشان به نام جیکوب توماس (Jacob Thomas) برای نجات جان بازماندگان از دست زامبی و تروریست‌ها تلاش می‌کنید. سیستم اطفا حریق در این بازی، تنها نکته مثبت این عنوان است و دیگر ویژگی‌های این بازی، بسیار ضعیف عمل کرده و گیم‌پلی تکراری را به بازیکنان خود ارائه می‌دهد. نظر منتقدان درباره این بازی، خسته‌کننده و یکنواخت اعلام شده که در زیر بار بلندپروازی خود گرفته شده است.

شماره 3: Greyhill Incident (امتیاز 38 برای نسخه کامپیوتر)

Greyhill Incident.jpg
-

این عنوان ترسناک با موضوع تهاجم بیگانگان، توسط استودیو Refugium Games در ژانر مخفی‌کاری و بقا ساخته شده است که تقریبا در تمام بخش‌ها، یک اثر کاملا شکست خورده محسوب می‌شود. نظر منتقدان در رابطه با این بازی، یک اثر ضعیف همراه با گیم‌پلی معمولی است که ارزش تجربه آن را به شدت کاهش داده است.

سایت Comicbook.com راجع به این بازی اعلام کرده است که امکان تبدیل شدن به یک بازی ترسناک کوتاه و جالب، برای نمایش ویژگی‌هایی که در دیگر بازی‌های این ژانر تجربه نکرده‌ایم را داشت؛ اما در نهایت تبدیل به یک ناامیدی بزرگ شد.

شماره 2: Flashback 2 (امتیاز 35 برای نسخه کامپیوتر)

Flashback 2.jpg
-

در سال 1992، بازی Flashback برای کنسول Amiga و سپس دیگر کنسول‌ها منتشر شد. نسخه اولیه این بازی، یک عنوان علمی-تخیلی همانند بازی Prince of Persia بود که بسیار موردتوجه قرار گرفت و بازیکنان را به خود جذب کرد و نسخه دوم آن در سال 1995 با نام Fade to Black عرضه شد که عنوانی کاملا متفاوت نسبت به نسخه اولیه آن بازی بود. پس از گذشت 31 سال از انتشار نسخه اول بازی، پیش درآمدی برای آن با نام Flashback 2 منتشر شد. هرچند که این بازی، نام بزرگ Flashback را یدک می‌کشد اما هیچ‌کدام از جذابیت‌های قسمت اول آن، در این بازی وجود ندارد. باگ‌های بسیار زیاد، مشکلات اساسی و گیم‌پلی خسته‌کننده و بدون چالش باعث شده است تا این بازی، تبدیل به یکی از بدترین بازی‌های سال 2023 شود.

شماره 1: The Lord of the Rings: Gollum (امتیاز 34 برای نسخه کامپیوتر)

Gollum.jpg
-

سایت متاکریتیک به صورت رسمی، عنوان The Lord of the Rings: Gollum را بدترین بازی سال 2023 اعلام کرده است. در این بازی مخفی‌کاری، تلاش شده است تا داستانی به خصوص برای شخصیت گالوم را رقم بزند و اتفاقات مربوط به او، بین رویدادهای هابیت (The Hobbit) و یاران حلقه (The Fellowship of the Ring) را بیان کند. منتقدان هنگام بررسی بازی، بیان کرده‌اند که برای لذت بردن از این عنوان، باید اطلاعات جامعی راجع به سری کتاب‌های ارباب حلقه‌ها داشته باشیم؛ درحالی که بسیاری از دیگر منتقدان و بازیکنان، این بازی را خسته‌کننده و تکراری توصیف کرده‌اند. یکی از بزرگ‌ترین مشکلات این بازی، جلوه‌های بصری و باگ‌های متعدد گزارش شده که لذت تجربه بازی را به شدت کاهش می‌دهد. این بازی توانست لقب بدترین اقتباس از سری ارباب حلقه‌ها را نیز در اختیار بگیرد.

در این لیست، 10 بازی منتشر شده در سال 2023 که دارای پایین‌ترین امتیاز در سایت متاکریتیک هستند، نام برده شده. هرچند که جای خالی دیگرعناوین مانند The Walking Dead: Destinies و Skull Island: Rise of Kong در این لیست حس می‌شود اما بر اساس اطلاعات درج شده در سایت متاکریتیک، عناوین بالا دارای پایین‌ترین امتیاز بین بازی‌های منتشر شده امسال هستند.

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: metacritic.com

photo_2023-11-11_16-30-34.jpg

امیرحسین چروم - تولید کننده محتوا

من یک نویسنده و تولیدکننده محتوا هستم که به دنیای گیم و تکنولوژی و همچنین فیلم و سریال علاقه مندم.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر