تیک‌تاک در کانادا؛ هشدار امنیتی و جدال با آمریکا

tiktok

رئیس سازمان اطلاعات کانادا به شهروندان این کشور هشدار داد که استفاده از تیک‌تاک به دلیل نگرانی‌های امنیتی، امن نیست.

آژانس امنیتی کانادا (CSIS) به کاربران تیک‌تاک در این کشور هشدار می‌دهد که داده‌های آنها "در دسترس دولت چین" است. دیوید وینو، مدیر CSIS، در مصاحبه‌ای با CBC گفت: "یک استراتژی واضح از سوی دولت چین وجود دارد تا اطلاعات شخصی کاربران را در سراسر جهان جمع‌آوری کند." به گفته وینو، چین از "تحلیل کلان‌داده‌ها، هوش مصنوعی و سیستم‌های کامپیوتری قدرتمند" برای تجزیه و تحلیل حجم عظیمی از اطلاعات شخصی کاربران استفاده می‌کند.

این هشدار در حالی مطرح می‌شود که دولت آمریکا نیز به دنبال اعمال محدودیت یا حتی ممنوعیت کامل تیک‌تاک است. کنگره آمریکا قانونی را به تصویب رسانده که تیک‌تاک را ملزم به جداسازی از شرکت چینی ByteDance می‌کند. در غیر این صورت، تیک‌تاک با ممنوعیت فعالیت در خاک آمریکا روبرو خواهد شد.

تیک‌تاک از تسلیم شدن در برابر این قانون خودداری کرده و با طرح شکایت علیه دولت آمریکا، ممنوعیت قریب‌الوقوع را مغایر با قانون اساسی این کشور می‌داند. این شرکت پیش‌تر مدعی شده بود که کارکنان مستقر در چین به اطلاعات کاربران آمریکایی و اروپایی دسترسی ندارند. تیک‌تاک برای جداسازی اطلاعات کاربران از چین، دو پروژه بزرگ بازسازی سازمانی به نام‌های "پروژه Texas" و "پروژه Clover" را برای آمریکا و اروپا اجرا کرده است.

R6UJUNCF6JJWJOJI2ZPJCTXMQY-9769-1710384581
-

با این حال، طبق ادعای تیک‌تاک، اطلاعات کاربران آمریکایی در زیرساخت ابری اوراکل ذخیره می‌شود و نباید برای افراد خارج از آمریکا قابل دسترس باشد. با این وجود، گزارش اخیر مجله Fortune نشان می‌دهد که تلاش‌های تیک‌تاک برای ایمن‌سازی اطلاعات کاربران آمریکایی تا حدی "ظاهری" بوده است.

دنیل مورگان، سخنگوی تیک‌تاک، این ادعاها را رد کرد و گفت: "این ادعاها هیچ پشتوانه‌ی مستندی ندارند. تیک‌تاک هرگز اطلاعات کاربران کانادایی را با دولت چین به اشتراک نگذاشته است و حتی در صورت درخواست، چنین کاری نخواهد کرد."

هنوز مشخص نیست که سرنوشت تیک‌تاک در کانادا و آمریکا چه خواهد شد. کاربران این دو کشور باید با آگاهی از نگرانی‌های امنیتی، در مورد استفاده از این اپلیکیشن تصمیم‌گیری کنند.

نکات مهم:

  • CSIS به کاربران تیک‌تاک در کانادا هشدار می‌دهد که اطلاعات آنها ممکن است در دسترس دولت چین باشد.
  • آمریکا به دنبال اعمال محدودیت یا ممنوعیت کامل تیک‌تاک است.
  • تیک‌تاک ادعا می‌کند که اطلاعات کاربران را ایمن نگه می‌دارد، اما برخی گزارش‌ها حاکی از خلاف این موضوع هستند.
  • کاربران تیک‌تاک در کانادا و آمریکا باید با آگاهی از نگرانی‌های امنیتی، از این اپلیکیشن استفاده کنند.

 

اگر علاقه‌مند دنیای تکنولوژی هستید حتما شبکه‌های اجتماعی فیسیت را در اینستاگرام، تلگرام، روبیکا، توییتر و آپارات را دنبال کنید.

منبع خبر: cbc.ca

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر