تیک‌تاک برای فرار از ممنوعیت در آمریکا، نسخه‌ی جداگانه‌ای از الگوریتم خود را ارائه می‌کند!

tiktak

طبق گزارش‌های اخیر، شرکت بایت‌دنس، مالک اپلیکیشن محبوب تیک‌تاک، در تلاش است تا با ارائه‌ی نسخه‌ی جداگانه‌ای از الگوریتم این اپلیکیشن برای آمریکا، از ممنوعیت احتمالی آن در این کشور جلوگیری کند.

چرا تیک‌تاک در خطر ممنوعیت قرار دارد؟

مجلس نمایندگان آمریکا چندی پیش با اکثریت قاطع، لایحه‌ای را برای ممنوعیت فعالیت تیک‌تاک در خاک این کشور یا فروش اجباری آن به یک شرکت آمریکایی به تصویب رساند.

مقامات آمریکایی نگرانی‌هایی راجع به جمع‌آوری اطلاعات کاربران توسط تیک‌تاک و احتمال سوءاستفاده از این اطلاعات توسط دولت چین مطرح کرده‌اند.

در واکنش به این اقدام، بایت‌دنس در حال کار بر روی نسخه‌ی جداگانه‌ای از الگوریتم تیک‌تاک برای کاربران آمریکایی است.

هدف از این کار، رفع نگرانی‌های امنیتی مقامات آمریکایی و نشان دادن تعهد بایت‌دنس به حفظ حریم خصوصی کاربران در این کشور است.

جزئیات بیشتر در مورد الگوریتم جدید

گفته می‌شود الگوریتم جدید تیک‌تاک برای آمریکا، به‌طور مستقل از شرکت مادر چینی فعالیت خواهد کرد و به این ترتیب، اطلاعات کاربران آمریکایی در سرورهای مستقر در ایالات متحده ذخیره خواهد شد.

علاوه بر این، بایت‌دنس به مقامات آمریکایی دسترسی کاملی برای نظارت بر عملکرد الگوریتم جدید و نحوه‌ی جمع‌آوری و ذخیره‌سازی اطلاعات کاربران ارائه خواهد داد.

colorful-explosion-tiktok
-

واکنش تیک‌تاک

اگرچه تیک‌تاک گزارش اولیه‌ی رویترز مبنی بر تفکیک الگوریتم این اپلیکیشن را تکذیب کرده است، اما مقامات این شرکت در عین حال اعلام کرده‌اند که به دنبال راه‌حل‌هایی برای رفع نگرانی‌های امنیتی مقامات آمریکایی هستند.

هنوز مشخص نیست که آیا این طرح بایت‌دنس برای ارائه‌ی نسخه‌ی جداگانه‌ای از الگوریتم تیک‌تاک برای آمریکا، مقامات این کشور را متقاعد خواهد کرد و از ممنوعیت این اپلیکیشن محبوب جلوگیری خواهد شد یا خیر.

با این حال، تلاش‌های بایت‌دنس نشان‌دهنده‌ی عزم این شرکت برای حفظ حضور خود در بازار پررونق آمریکا است.


اگر علاقه‌مند دنیای تکنولوژی هستید حتما شبکه‌های اجتماعی فیسیت را در اینستاگرام، تلگرام، روبیکا، توییتر و آپارات را دنبال کنید.

منبع خبر: reuters.com

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر