سامسونگ در حال ساخت موبایلی شفاف و شیشه‌ای

Untitled-1.jpg

پتنت‌های منتشر شده خبر از تمرکز سامسونگ برای گوشی هوشمند شفاف می‌دهد. این موبایل شیشه‌ای بسیار نازک است و با صفحه‌نمایشی با حاشیه اندک ارائه خواهد شد.

پتنت سامسونگ با شعار " دستگاه مجهز به نمایشگر شفاف و روش تولید این محصول" از مدت‌ها پیش ثبت شده است که به تازگی جزئیاتی از این موبایل در اختیار رسانه‌ها قرار گرفته است. این تصاویر منتشر شده کاملا به ما نشان می‌دهد که سامسونگ قصد دارد موبایلی شفاف را تولید کند.

در این پتنتِ به ثبت رسیده، سامسونگ تمرکز خودش را روی صفحه‌نمایش شفاف گذاشته است، چرا که این نمایشگر علاوه بر روشنایی بسیار زیادش، به‌حدی شفاف است که به راحتی می‌توانیم پشت آن را مشاهده کنیم. تصاویری را در که زیر مشاهده می‌کنید طرح‌های به ثبت رسیده از این پتنت است. این دستگاه ضخامت بسیار کمی دارد و حاشیه‌های این صفحه نمایش نیز بسیار کم است و به نظر می‌رسد که تمامی قطعات این دستگاه مات نیستند.

1.webp
-

طراحی با نام جوزپه اسپینلی که جدیدا با رسانه لتس‌گو‌دیجیتال (LetsGoDigital) وارد همکاری شده است این رندرهای غیر رسمی را به تصویر کشیده است، که البته تمامی آن‌ها در حد گمانه زنی است این تصاویر را در ادامه مشاهده خواهید کرد.

2.webp
-
3.webp
-

چندین سوال که بسیار مبهم و پیچیده است مطرح می‌شود که اولین سوال این است که آیا تمامی قطعات این دستگاه شفاف هستند اگر جواب خیر است پس در کجا قرار گرفته‌اند؟ سوال دوم که بسیار کاربردی و مهم است این است که مزیت یک موبایل شفاف چیست و شرکتی که موبایل شیشه‌ای تولید می‌کند هدفش چیست؟ آیا سامسونگ فقط می‌خواهد قدرت فناوری خودش را به رخ بکشد؟ آیا این گوشی شفاف کاربرد خاصی برای مردم دارد؟

برای سوال اول اگر بخواهیم پاسخ دهیم، اینکه قطعات گوشی دقیقا کجا هستند، دو مسئله مهم مطرح می‌شود اول اینکه این گمانه زنی‌ها وجود دارد که سامسونگ قطعات این دستگاه را به اندازه‌ی زیادی کوچک خواهد کرد و در اطراف این دستگاه یعنی جایی که نمایشگر وجود نداشته باشد آن‌ها را قرار خواهد داد. روش دوم این است که سامسونگ تا زمان ساخت نهایی این دستگاه تلاش خودش را برای شفاف سازی سایر قطعات به کار ببرد. به نظر می‌رسد که دوش دوم درست‌تر باشد چراکه مدتی پیش دانشمندان از باتری شیشه‌ای رونمایی کردند و توانستند این باتری‌ها را تولید کنند.

4.jpg
-

در جواب سوال دوم، که سامسونگ با تولید گوشی شفاف دقیقا چه هدفی را دنبال می‌کند؟ نیز باید بگوییم که بازار تلفن‌های هوشمند امروزی به بلوغ رسیده‌اند، از همین رو این قول‌های تکنولوژی به دنبال نو‌آوری و تحقیق ‌و‌توسعه هستند تا بتوانند تغییر و تحولی را به وجود بیاورند تا کاربران تجربیات متفاوتی را بدست آورند. در همین راستا گوشی‌های هوشمند تاشدنی روی کار آمده‌اند که فرم فاکتور جدیدی دارند. شرکت‌ها تلاش می‌کنند با خلق نوآوری، خودشان را از رقبایشان تمییز دهند و گوشی شفاف ممکن است بخشی از استراتژی سامسونگ در همین راستا باشد.

این را نیز در پایان نباید فراموش کنیم که ثبت پتنت هر دستگاهی نشان از تولید آن نیست تا زمانی که سامسونگ این خبر را به صورت رسمی اعلام نکرده باید صبر پیشه کنیم، به همین دلیل نمی‌توانیم در رابطه با این موبایل شیشه‌ای به درستی سخت بگوییم.


اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: mspoweruser

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر