توییتر حساب کاربری ترامپ را برای همیشه مسدود کرد

مسدود شدن حساب کاربری توییتر ترامپ.jpg

به دنبال توییت‌های ترامپ که خشونت عده‌ای از مردم را برمی‌انگیخت، توییتر حساب کاربری او را برای همیشه مسدود کرد.

عدم پذیرش نتیجه انتخابات توسط ترامپ و طرفدارانش، باعث جنجال‌هایی در آمریکا شد. در این بین اما در چند روز گذشته شاهد انتشار پست‌هایی از سمت ترامپ در شبکه‌های اجتماعی مختلف بودیم، که مردم را به شورش و خشونت ترغیب می‌کرد. به دنبال یورش به ساختمان کنگره، شبکه‌های اجتماعی فیسبوک، اینستاگرام و توییتر، به دلیل انتشار پست‌های دعوت به خشونت و زیر پا گذاشتن قوانین، نهایتاً مجبور شدند که حساب‌ کاربری ترامپ را در شبکه‌ی اجتماعی خود به صورت موقت مسدود کنند.

توییتر در ابتدا حساب ترامپ را برای مدت 12 ساعت مسدود کرد اما این هشدار را داد که در صورت تکرار این کار، حساب کاربری او برای همیشه مسدود خواهد شد. جالب است اشاره کنیم که ترامپ با حساب کاربری @realdonaldtrump در توییتر که از سال 2009 ایجاد شده بود، تا کنون بیش از 56000 توییت داشته و بیشتر از 88 میلیون کاربر او را دنبال می‌کنند.

این امکان وجود دارد که ترامپ بخواهد با حساب کاربری دیگری اقدام به انتشار توییت کند اما توییتر برای این مسئله هم راه‌‎های مقابله‌ای را پیشبینی کرده است. برای نمونه هنوز هم حساب‌های کاربری @POTUS و @TeamTrump در دسترس هستند اما این حساب‌ها امکان ری‌توییت کردن توییت‌های ترامپ را ندارند.

به گفته‌ی توییتر، صبح امروز مجدداً ترامپ دو توییت دیگر را منتشر کرده است که البته حالا حذف شده‌اند اما توییتر معتقد است که این دو پست، می‌توانستند رفتارها و اعمال خشونت آمیزی را شبیه به آنچه در تاریخ 6 ژانویه 2021 شاهد بودیم، رقم بزنند. همین ماجرا دلیلی شد تا توییتر اکانت ترامپ را برای همیشه مسدود کند.

در آخر باید اشاره کنیم که به دنبال مسدود شدن حساب کاربری توییتر ترامپ، ارزش سهام تویتر به میزان 3 درصد کاهش یافت.

اخبار مرتبط:

توییتر کنترل پروفایل رییس‌جمهور را به بایدن می‌دهد، حتی اگر ترامپ شکست را نپذیرد

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: engadget


4 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

کامران

شنبه, 20 دی 1399

سلام میدونید به کدوم شبکه اجتماعی رفته.

پاسخ

ناشناس

شنبه, 20 دی 1399

مرده شور توییترو ببرن واقعا باید با لگد پرتش کنن بیاد ایران بدرد همینجا میخوره لیاقت بیشترو نداره

پاسخ

آرمان

یک‌شنبه, 21 دی 1399

اینم جای دستت درد نکنه، اگر چین، کوبا روسیه، جمهوری اسلامی، گلوبالیسم، کمونیسم، تروریسم، مافیا، گروه های چپ رو هم جلو بزنی یک سری مردم نمک نشناس هستند که هم خودشان و هم کشورشان را نابود کنند (اصلا اشاره خاصی به دموکرات ها نمیشه!!!)

پاسخ

مجتبی

یک‌شنبه, 21 دی 1399

سلام.
آقا مگه نباید برعکس باشه ؟
مثلا ترامپ دستور بده کمیته فیلترینگ و توئیتر رو فیلتر کنن و فرداش بگه من همین جمعه خبر شدم و تا الان نمیدونستم و به وزیر ناجوانش دستور بده پیگیری کنه که بگه که تا شنبه همه چیز عادی میشه !!!!!!

پاسخ

ثبت نظر