یک مرد بریتانیایی به هک حساب‌های توییتر افراد مشهور و سرقت 794 هزار دلار رمزارز اعتراف کرد

hjkhujk.JPG

جوزف جیمز اوکانر"، مردی اهل بریتانیا، اقدامات خود را در زمینه تلاش برای هک کردن حساب‌های توییتر شخصیت‌های برجسته مانند رئیس‌جمهور ایالات‌متحده، "جو بایدن" و مدیرعامل شبکه اجتماعی، "ایلان ماسک"، همچنین سرقت 794 هزار دلار رمزارز، پذیرفته است.

اعتراف به جرایمی کرده است که متهم به آن‌ها است. حدود دو سال قبل او در اسپانیا بر اثر هک کردن بیش از 130 حساب توییتر که شامل حساب‌های شرکت‌های بزرگی مانند اپل، اوبر، بیل گیتس، جو بایدن، باراک اوباما و ایلان ماسک (که اکنون صاحب این شبکه اجتماعی است)، دستگیر شده بود.

سرقت ارز دیجیتال بیت‌کوین از کاربران توییتر

اوکانر به همراه دیگر اعضای گروه خود، پس از هک کردن این حساب‌ها، از دنبال‌کنندگان این حساب‌ها خواسته بودند بیت‌کوین برای آن‌ها ارسال کنند تا مقدار پولشان را دو برابر کنند. گفته شده است که این گروه با این روش، 794 هزار دلار رمزارز از یک شرکت فعال در حوزه ارز دیجیتال مقرر در نیویورک را سرقت کرده است.

Twitter-hack-910x600.jpg
-

"کنت آ پولیت جونیور"، دستیار دادستان کل بخش جنایی وزارت دادگستری ایالات‌متحده، اظهار داشت:

«عملیات مجرمانه اوکانر که به طور علنی و خرابکارانه انجام شد، بر زندگی بسیاری از افراد تاثیر گذاشت. او با ایجاد مزاحمت، تهدید و اخاذی برای قربانیان خود، آن‌ها را به شدت روحی و روانی آزرده کرده است.»

اوکانر که در دنیای مجازی با نام PlugwalkJoe شناخته می‌شود، به اتهامات متعددی از قبیل نفوذ به سیستم‌های کامپیوتری، اخاذی، دنبال کردن، کلاهبرداری و پول‌شویی اقدام به اعتراف کرده است. این اتهامات می‌توانند به حداکثر 20 سال حبس برای او منجر شوند. طبق اطلاعیه صادره از وزارت دادگستری، قرار است اوکانر در تاریخ 23 ژوئن (2 تیرماه) محکوم شود.

در سال 2021، یک نوجوان فلوریدایی به نام «گراهام ایوان کلارک» که عقل راهبردی یک گروه هکر را داشت، براساس توافقی به اردوگاه اصلاح و تربیت محکوم شد. کلارک که تنها 17 سال داشت، براساس قوانین مربوط به جوانان مجرم فلوریدا، به سخت‌ترین مجازات محکوم شد. او و همکارانش در تابستان 2020 موفق شدند حساب‌های توییتری چهره‌های معروف را هک کنند و از طریق آن‌ها بیت‌کوین از کاربران بگیرند.

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: theguardian

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر