حتی خالق ChatGPT هم از سرعت پیشرفت هوش مصنوعی نگران است

openai.jpg

بیل گیتس و سم آلتمن در گفت‌و‌گویی درباره هوش مصنوعی به عنوان یک فناوری انقلابی و همچنین دلهره‌آور برای آینده‌ی انسان‌ها شرکت کردند.

در سال گذشته، ما از تایپ کردن در موتورهای جستجو برای یافتن اطلاعات گذشته فراتر رفته‌ایم و به دیدار شگفتی‌های ChatGPT رسیده‌ایم. این پیشرفت‌ها البته هیجان‌انگیز هستند، اما آیا در مسیر پیشروی خود بیش از حد سریع حرکت می‌کنیم؟

این مسئله تنها به ذهن ما محدود نمی‌شود؛ بلکه مدیرعامل شرکت OpenAI، خالق ChatGPT نیز از این موضوع نگران است.

اخیراً، سم آلتمن به پادکست Unconfuse Me پیوست تا در مورد هوش مصنوعی به گفت‌و‌گو بپردازد. در این گفت‌و‌گو، آلتمن به قابلیت پشتیبانی ویدیویی ChatGPT که در دو سال آینده معرفی خواهد شد، اشاره کرد و به بررسی جایگاه انسان‌ها در دنیای هوش مصنوعی پرداخت.

بیل گیتس اظهار داشت: «مسئله‌ی دلهره‌آور این است که برخلاف فناوری‌های گذشته، این فناوری می‌تواند با سرعت چشمگیری توسعه یابد.»

آلتمن افزود: «بخش ترسناک ماجرا این نیست که ما باید خودمان را با این فناوری نوین وفق دهیم، بلکه سرعت سازگار شدن و تغییر بازار کار است که انسان‌ها را می‌ترساند چرا که این انقلاب، سریع‌ترین انقلاب فناوری است.»

مدیرعامل OpenAI اشاره کرد که آن‌ها در تلاش برای فعالیت در صنعت رباتیک بوده‌اند و ChatGPT ممکن است وارد عرصه‌ی ماشین‌آلات شود و به عنوان یک استاندارد در این زمینه تشخیص داده شود.

آلتمن به این اشاره کرد که آن‌ها زودتر در زمینه‌ی ربات‌ها فعالیت خود را شروع کرده‌اند و این پروژه را به دلیل اشتباهات مرتکب‌شده متوقف کرده‌اند، اما هرگز از برنامه‌ریزی برای این پروژه منصرف نشده‌اند.

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: gatesnotes.com

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر