تحریم‌های آمریکا علیه شیائومی موقتاً لغو شد

شیائومی.jpg

ترامپ در آخرین روزهای دولت خود شیائومی را هم به تحریمی مشابه با تحریم هواوی محکوم کرد. با این حال به دنبال شکایت شیائومی نسبت به این تحریم، باعث شد تا تحریم‌ها به صورت موقت رفع شده و حتی احتمال لغو دائمی آن هم به وجود بیاید.

تحریم آمریکا علیه هواوی را مطمئناً به خاطر دارید که باعث فلج شدن کمپانی هواوی شد. ترامپ در آخرین روزها دولت خود و در اولین ماه سال 2021 میلادی، تصمیم گرفت تا همین برنامه را برای شیائومی هم به اجرا دربیاورد و با استناد به لایحه‌ی مجوز دفاع ملی (که در سال 1999 تبت شده بود)، این شرکت را تحریم کند. به واسطه‌ی این تحریم، عملاً از هفته‌ی آینده سرمایه گذاران آمریکایی مجوز برقراری ارتباط تجاری با شیائومی را نداشته و نمی‌توانستند سهام و اوراق بهادار این شرکت را بخرند. از طرفی این تحریم سرمایه گذاران آمریکایی را مجبور می‌کرد که نهایتاً تا تاریخ 11 نوامبر یعنی 20 آبان ماه 1400، سرمایه‌های خود را از کمپانی شیائومی خارج کنند.

شیائومی اما در مقابل این تحریم سکوت نکرد و شکایتی را علیه وزارت دفاع و وزارت خزانه‌داری ایالات متحده ارائه کرد. درواقع شیائومی ضمن رد کردن هر گونه ارتباط با ارتش چین، اعلام کرد که به واسطه‌ی تحریم‌های غیرقانونی ترامپ، ضرر غیرقابل جبرانی به این شرکت تحمیل خواهد شد.

رادولف کنترراس که قاضی منطقه‌ای ایالات متحده‌ی آمریکاست، بعد از بررسی این پرونده، حق را به شیائومی داده است. این قاضی معتقد است که تحریمی که آمریکا علیه شیائومی وضع کرده است، خودسرانه و بی‌قاعده بوده است. حتی به نظر می‌رسد که نتیجه نهایی این دادگاه به نفع شیائومی باشد. در این زمینه شیائومی هم با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرده است که به شکایت ادامه می‌دهد تا عدم ارتباطش با ارتش چین را اثبات کند.

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: engadget


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر