وزارت دادگستری آمریکا به دنبال تجزیه گوگل است

gfhuyjhihjythj

اخیراً دادگاهی در ایالات متحده اعلام کرد که گوگل قوانین ضد انحصار آمریکا را نقض کرده است. این اتهام به دلیل تلاش‌های گوگل برای حفظ جایگاه خود به عنوان موتور جستجوی پیش‌فرض در دستگاه‌ها و مرورگرهای مختلف مطرح شده است.

به دنبال این تصمیم، وزارت دادگستری آمریکا برنامه‌ای برای اصلاح رفتار ضدرقابتی گوگل ارائه کرده که ممکن است به جداسازی سرویس‌های اندروید، کروم و گوگل پلی از این شرکت منجر شود.

این چارچوب پیشنهادی از سوی وزارت دادگستری با هدف رفع پیامدهای ناشی از انحصار گوگل در بازار جستجو و تبلیغات طراحی شده است. از جمله موضوعات مهمی که در این برنامه مطرح شده، مقابله با سیاست‌های گوگل در توزیع جستجو و مدل‌های کسب درآمد از داده‌ها و تبلیغات است.

از جمله پیشنهادهای کلیدی وزارت دادگستری، جلوگیری از استفاده گوگل از محصولاتی مثل کروم و اندروید برای ارتقاء خدمات جستجوی گوگل و مرتبط کردن آن با دیگر محصولات است. همچنین پیشنهاد شده که وب‌سایت‌ها بتوانند از قرار دادن محتوای خود در نتایج هوش مصنوعی گوگل خودداری کنند.

در واکنش به این تصمیمات، گوگل اعلام کرده که این تغییرات ممکن است به کاربران، کسب‌وکارها و توسعه‌دهندگان آسیب برساند. گوگل همچنین خاطرنشان کرده که وزارت دادگستری خواسته‌هایی را مطرح کرده که به نظر فراتر از مسائل حقوقی این پرونده است و تأثیرات گسترده‌ای بر روی محصولات متن‌باز مثل اندروید و کروم خواهد داشت.

گوگل ادعا می‌کند که جداسازی کروم و اندروید می‌تواند مدل‌های کسب‌وکار این شرکت را تحت تأثیر قرار داده و باعث افزایش قیمت دستگاه‌ها و کاهش رقابت با آیفون و اپ‌استور اپل شود. همچنین، این جداسازی ممکن است به تضعیف اندروید و گوگل پلی به عنوان رقبای اصلی محصولات اپل بینجامد.

 

Google-vs-DOJ-antitrust-case
-

راه‌حل‌های وزارت دادگستری برای مقابله با انحصار گوگل:

1. اصلاح توزیع جستجو و تقسیم درآمد: وزارت دادگستری معتقد است که گوگل برای مدت‌ها با پرداخت مبالغی به شرکای خود، دسترسی رقبا به بازار جستجو را محدود کرده است. یکی از پیشنهادات این است که توافق‌نامه‌های پیش‌فرض و سایر ترتیبات تقسیم درآمد محدود یا ممنوع شوند.

2. اصلاح جمع‌آوری و استفاده از داده‌ها: گوگل از طریق جمع‌آوری گسترده داده‌ها، توانسته بر رقبای خود تسلط یابد. وزارت دادگستری پیشنهاد می‌کند که گوگل باید به رقبا دسترسی به داده‌های جستجوی خود از طریق API را فراهم کند.

3. اصلاح نتایج جستجو: پیشنهاد شده که گوگل از اعمال قراردادی که مانع دسترسی رقبا به محتوای وب می‌شود، منع شود و به وب‌سایت‌ها اجازه داده شود که از نمایش در محصولات هوش مصنوعی گوگل خودداری کنند.

4. اصلاح مقیاس و کسب درآمد از تبلیغات: گوگل با استفاده از انحصار خود در بازار تبلیغات جستجو، حق انتخاب تبلیغ‌کنندگان را محدود کرده است. وزارت دادگستری پیشنهاد کرده که گوگل فیدهای تبلیغاتی خود را به صورت جداگانه از نتایج جستجو به فروش برساند.

در مجموع، گوگل با ارائه دفاعیه خود به دادگاه اعلام کرده که درگیر یک نبرد حقوقی طولانی خواهد بود. این تصمیمات می‌تواند به تغییرات عمده در ساختار اندروید و کروم منجر شود.

 

اگر علاقه‌مند دنیای تکنولوژی هستید حتما شبکه‌های اجتماعی فیسیت را در اینستاگرام، تلگرام، روبیکا، توییتر و آپارات را دنبال کنید.

منبع خبر: androidauthority.com

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر