آمریکا قصد دارد به شرکت‌های تراشه‌سازی میلیاردها دلار یارانه اختصاص دهد

chip.jpg

آمریکا قصد دارد به شرکت‌های تراشه‌سازی مانند اینتل و TSMC «میلیاردها دلار» بودجه را اختصاص دهد تا روند راه‌اندازی تسهیلات داخلی را تسریع بخشد.

توسط دور جدید یارانه‌ها، دولت آمریکا تلاش می‌کند به شرکت‌ها در انتقال به ایالات متحده کمک کرده و این امر را از طریق افزایش منابع مالی برای راه‌اندازی کارخانه‌های تراشه‌سازی جدید به هدف‌های خود دست یابد. بر اساس گزارش وال استریت ژورنال، بودجه جدید به نفع اعضای قانون CHIPS است که اعضای آن شامل شرکت‌هایی نظیر اینتل، TSMC و سایر شرکت‌ها می‌شوند که تصمیم به انتقال تسهیلات خود به ایالات متحده گرفته‌اند. گفته می‌شود که این کمک مالی جدید به میلیاردها دلار خواهد بود، با این حال مبلغ دقیق هنوز اعلام نشده است.

تراشه ساز آمریکایی

تلاش‌های ایالت متحده برای راه‌اندازی کارخانه‌های تراشه‌سازی جدید

تلاش‌های ایالات متحده برای راه‌اندازی کارخانه‌های تراشه‌سازی جدید در چارچوب قانون تراشه‌ها انجام می‌شود و به‌عنوان یک مشوق از سوی دولت با هدف جلب شرکت‌های نیمه‌رسانا به کشور مطرح می‌شود. این مزایا شامل 280 میلیارد دلار کمک بلاعوض، از جمله 52 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری فدرال و معافیت‌های مالیاتی برای تحقیقات، طراحی و ساخت نیمه‌هادی داخلی است. هدف نهایی این طرح کاهش اتکای ایالات متحده به کشورهایی مانند تایوان و چین از طریق ایجاد منابع اقتصادی برای شرکت‌ها جهت شروع تولید در داخل است.

شرکت اینتل به‌عنوان دریافت‌کننده احتمالی بودجه جدید در حال راه‌اندازی تأسیسات بزرگ در آریزونا، اوهایو، نیومکزیکو و اورگان است و با همکاری شرکت تولید نیمه‌رسانای تایوان (TSMC) در حال توسعه تسهیلات پرهزینه است. هر دو شرکت مورد اشاره در حال گسترش تسهیلات پرهزینه و مجموع هزینه‌ها به میزانی بیش از 80 میلیارد دلار ارتقا یافته است. با این حال، علی‌رغم بودجه عظیم اقتصادی، شرکت اینتل ادعا کرده است که باید به اندازه بیشتری از بودجه استفاده کند، زیرا متعهدتر به نسبت به دیگر ذینفعان است.

قانون CHIPS موفق به جلب علاقه‌مندان در صنعت تراشه‌سازی شده است، اما سوالاتی در مورد جزئیات عملی این فرآیند وجود دارد، زیرا شرکت‌ها با چالش‌های متعددی مواجه هستند، از جمله کمبود نیروی انسانی کافی و مسائل دیگر. اخیراً فاش شده است که انتقال تسهیلات با تکنولوژی 3 نانومتری از شرکت TSMC به آریزونا تا سال 2027 به تعویق افتاده است، که نشان‌دهنده نقصان در منابع اقتصادی برای انجام انتقال به ایالات متحده است.

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: WCCFTECH

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر