آمریکا مدعی است که عملیات سایبری ایران کمپین‌های انتخاباتی را هدف گرفته است

hack iran usa

آمریکا ادعا می‌کند که ایران در حال انجام حملات سایبری علیه کمپین‌های انتخاباتی ریاست جمهوری این کشور است.

براساس گزارشی از رویترز، مقامات آمریکایی معتقدند که ایران در تلاش است با انجام عملیات‌های سایبری، کمپین‌های انتخاباتی دونالد ترامپ و کامالا هریس را هدف قرار داده و به اختلافات سیاسی در آمریکا دامن بزند.

در بیانیه‌ای که از سوی دفتر مدیریت اطلاعات ملی و آژانس امنیت سایبری و زیرساخت‌های FBI منتشر شده، اشاره شده است که فعالیت‌های تهاجمی سایبری ایران در طول چرخه انتخابات آمریکا افزایش یافته است.

FBI در ادامه این بیانیه اعلام کرد که جامعه اطلاعاتی آمریکا اطمینان دارد که عوامل ایرانی از روش‌های مهندسی اجتماعی و دیگر ابزارهای سایبری برای دسترسی به کمپین‌های انتخاباتی هر دو حزب استفاده می‌کنند.

 

74866013007-usatsi-23999909
-

این بیانیه پس از آن منتشر شد که کمپین انتخاباتی ترامپ مدعی شد یکی از وب‌سایت‌های وابسته به آن توسط ایران هک شده است. همچنین آمریکا ادعا کرده است که کمپین کامالا هریس نیز هدف حملات سایبری ایران قرار گرفته است. هریس در آستانه پذیرش رسمی نامزدی حزب دموکرات برای ریاست جمهوری آمریکا قرار دارد.

در واکنش به این اتهامات، دفتر نمایندگی ایران در سازمان ملل متحد با انتشار بیانیه‌ای، این ادعاها را "بی‌اساس و فاقد اعتبار" خواند و تأکید کرد که جمهوری اسلامی ایران هیچ‌گونه قصد یا انگیزه‌ای برای دخالت در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا ندارد.

 

اگر علاقه‌مند دنیای تکنولوژی هستید حتما شبکه‌های اجتماعی فیسیت را در اینستاگرام، تلگرام، روبیکا، توییتر و آپارات را دنبال کنید.

منبع خبر: reuters.com

A_4k_portrait_of_an_25_years_old_iranian_boy_in_the_office_for_a

علی احمدی - کارشناس تولید محتوا

سلام من علی احمدی عاشق بازی، گیم و تکنولوژی هستم. اگر دوست دارید تجربیات و محوتاهای من رو دنبال کنی یا نظر در رابطه با من داشتی خوشحال می‌شم که توی کامنتا با من در ارتباط باشی.....


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر