مادربردهای سری 500 کمپانی AMD با اتصال USB مشکل دارند

amd.jpg

بنا به گزارش کاربران ردیت، مشخص شده است که مادربردهای سری 500 ای ام دی، با مشکل قطع اتصال USB مواجه هستند، یعنی به دفعات زیاد، اتصال دستگاه‌های USB به مادربرد، قطع و وصل می‌شود.

چندی پیش شاهد انتشار پستی در شبکه اجتماعی ردیت بودیم که از مشکل مادربردهای سری 500 ای ام دی با اتصالات USB خبر می‌داد. پس از انتشار این پست تعداد زیادی از کاربران ردیت، مشکل مشابهی که با این مادربرد داشته‌اند را مطرح کرده‌اند. تعداد زیادی از کاربران ادعا کرده‌اند که دائماً و به صورت مکرر، اتصالات USB آن‌ها قطع می‌شود و در نتیجه ارتباط کیبورد، موس، دستگاه‌های ریکورد و حتی هدست‌های VR قطع می‌شود. بنا به ادعای کاربران، هدست‌های VR بیش از هر وسیله‌ی دیگری با مشکل قطع اتصال USB مواجه می‌شوند. در این بین یک سیستم که به GPU بسیار بالارده‌ای مبتنی بر رابط PCIe 4.0 مجهز شده، همراه با هدست VR که از اتصال USB بسیار قدرتمند استفاده می‌کند، به سادگی می‌تواند با مشکل قطع اتصال USB مواجه شود.

برخی توضیح داده‌اند که با تنزل PCIe 4.0 به PCIe 3.0 با استفاده از غیرفعال کردن C-States در بایوس، می‌توان این مشکل را رفع کرد. با این حال بسیاری از کاربران ادعا کرده‌اند که این ترفند نمی‌تواند مشکل را حل کند و تنها باعث کاهش فرکانسی می‌شود که کاربر تجربه می‌کند.

تا به این لحظه، علت اصلی این مشکل مشخص نشده است اما کمپانی AMD در تلاش است تا داده‌های مناسبی درخصوص این مشکل را جمع آوری کرده و نهایتاً بتواند از طریق ارائه یک آپدیت فرم ور AGESA، مشکل را برطرف کند.

در خصوص این مشکل، کمپانی AMD بیانیه‌ای را صادر کرده و در طی آن توضیح داده است که از وجود چنین مشکلی مطلع بوده و در این مقطع زمانی، در حال جمع آوری و تحلیل داده‌هایی است که دلیل اصلی این مشکل را مشخص کند. در ادامه AMD توضیح داده است که احتمالاً به زودی با تعدادی از اعضای گروه r/Amd در ردیت ارتباط برقرار خواهد کرد تا با اطلاع از مشخصات سیستم آن‌ها، برخی لاگ‌های خاص و...، بتواند سریع‌تر به دلیل مشکل به وجود آمده پی ببرد.

مادربردهای B550 ای ام دی، در زمینه‌ی I/O با ارتقاء بسیار بزرگی همراه شده بودند. پردازنده‌های سازگار با این مادربرد هم در حال حاضر از 4 پورت USB با سرعت 10 گیگابیت بر ثانیه، همراه با دو پورت اضافی با سرعت 10 گیگابیت بر ثانیه، دو پورت اضافی 5Gb/s و 6 پورت اضافی دیگر 0.48 Gb/s پشتیبانی می‌کند که این پورت‌ها به وسیله‌ی تراشه مدیریت می‌شود. کارت گرافیک و دستگاه‌های حافظه حالا می‌توانند از مزایای رابط PCIe 4.0 متصل شده به CPU بهره ببرند، این در حالی است که حالا تراشه از PCIe 3.0 بهره می‌برد. این یک ارتقاء بزرگ نسبت به مادربرد B450 است.

اخبار مرتبط:

بررسی پردازنده‌های AMD Ryzen 5000؛ نتیجه تلاش‌های AMD برای رقابت با اینتل

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: videocardz


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر