طرح مدیریت VPN با طبقه‌بندی دسترسی کاربران به اینترنت در حال نهایی ‌شدن است

VPN.jpg

در طی مراسم رونمایی از مرکز مانیتورینگ خدمات پایه‌ی دیجیتال شبکه ملی اطلاعات، در طی مراحل نهایی طرح طبقه بندی دسترسی کاربران به VPN خبر داد.

صبح امروز شاهد برگزاری مراسم رونمایی از مرکز مانیتورینگ خدمات پایه‌ی دیجیتال شبکه ملی اطلاعات بودیم. در جریان این رویداد، خبرگزاری مهر سوالی را از دبیر شورای عالی فضای مجازی در خصوص طبقه بندی دسترسی کاربران به اینترنت برای صیانت از آنها در فضای مجازی مطرح کرد که ابوالحسن فیروزآبادی از طی مراحل نهایی این طرح خبر داد. وی در این خصوص چنین توضیح داد:

این طرح میان وزارت ارتباطات، کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه و معاونت فضای مجازی دادستانی در حال انجام است، البته طبق گزارش دریافتی ما از جدول زمان بندی عقب هستند اما این پروژه مراحل نهایی خود را طی می‌کند و ان شاءالله به زودی عملیاتی می‌شود.

-

به گفته‌ی فیروز آبادی، این طرح مدیریت VPN نام دارد و با این هدف کلید خورده است که طبقات مختلف مانند خبرنگاران، پزشکان، دانشگاهیان و...، راحت‌تر بتوانند نیازهای اینترنتی خود را رفع کنند و سرویس اینترنت بهتری را دریافت کنند. وی پیشتر هم درباره‌ی تدوین آیین نامه‌ی واگذاری VPN قانونی توضیح داده بود که به اقشار مختلف مردم و کسب و کارها کمک کند راحت‌تر بتوانند نیازهای شغلی‌شان را برطرف کنند. حتی گفته شده بود که وزارت ارتباطات یا خودش مجوز VPN قانونی را برای کاربران خاص صادر خواهد کرد و یا اینکه صدور مجوز را به عهده‌ی اپراتورها خواهد گذاشت. حالا باید صبر کنیم و نتیجه‌ی نهایی این طرح، که گویا در مراحل نهایی است را ببینیم.

اخبار مرتبط:

واکنش ساترا به اظهار بی‌اطلاعی وزیر ارتباطات از تخلفات اپراتورها

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: مهر


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر