سرویس eSIM به‌صورت آزمایشی در شبکه‌ی ایرانسل راه‌اندازی شد

esim.jpg

ایرانسل برای اولین بار در ایران، در سال 2016 پروفایل eSIM را مورد آزمایش قرار داد و حالا هم از راه اندازی آزمایشی سرویس eSIM در کشور خبر داده است.

سرویس eSIM که مخفف عبارت embedded SIM است، از سال 2016 روی کار آمده است. این نوع سیم کارت، عملاً یک سیم کارت فیزیکی، قابل خرید و حتی قابل تعویض نیست، بلکه در همان زمان تولید روی بورد اصلی دستگاه نصب می‌شود. فعال سازی این سم کارت هم از طریق اپراتور، از راه دور و به صورت نرم افزاری انجام خواهد شد. با این وجود عملکرد آن شبیه به سیم‌کارت‌های عادی (مینی سیم، میکرو سیم و نانو سیم) است البته کاربردهای زیادی در صنعت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای این سیم کارت وجود دارد که از جمله این کاربردها می‌توانیم به توسعه‌ی خدمات دستگاه به دستگاه یا همان M2M، اینترنت اشیا (IoT) و... اشاره کنیم.

اواسط مهرماه 96 بود که ایرانسل برای اولین بار در کشور، در مراسمی با شعار "مسير اينترنت اشيا با eSIM آغاز می‌شود، پروفایل eSIM را آزمایش کرد. حالا به گزارش روابط عمومی ایرانسل، مدیرعامل این اپراتور، بیژن عباسی آرند، از راه اندازی آزمایشی سرویس eSIM خبر داده است و در اینستاگرام درباره‌ی آن چنین توضیح داده است:

کاربرد eSIM در صنعت ارتباطات و فناوری‌اطلاعات، علاوه بر آن که موجب بالا رفتن ضریب امنیت و افزایش امکان ساخت ابزارهای ضد آب و ضد غبار می‌شود، در گسترش خدمات دستگاه به دستگاه (M2M) و اینترنت اشیا (IoT) نیز اهمیت به‌سزایی دارد و می‌توان از آن به‌عنوان پیشران توسعه صنعت اینترنت اشیا یاد کرد.

بیژن عباسی آرند در بخشی از صحبت‌هایش، گذشته از پیشران توسعه صنعت IoT، به دیگر مزایای eSIM اشاره کرده است:

تسهیل در اتصال و فعال‌سازی، امکان استفاده از ارتباطات بی‌سیم در انواع بیشتری از دستگاه‌های هوشمند (از جمله گجت‌‎های پوشیدنی)، تحول در استفاده از سرویس رومینگ و نیز صرفه‌جویی در هزینه‌های مربوط به توزیع و فروش سیمکارت از دیگر مزایای استفاده از eSIM است.

این فناوری برای تولیدکنندگان ساعت‌های هوشمند و گجت‌های سلامت هوشمند که به صورت دائم با شبکه‌های مخابراتی در ارتباط هستند نیز، کارایی بالایی دارد. هم‌اکنون در دنیا، استفاده از eSIM در برخی ساعت‌های هوشمند، تبلت‌ها و دستگاه‌های سلامتی محور ‌هوشمند آغاز شده و پیش‌بینی می‌شود که در آینده نه چندان دور، کاربرد آن به تمامی دستگاه‌ها از جمله گوشی‌های هوشمند نیز گسترش یابد.

irancell-eSIM.jpg
-

اخبار ایران:

پنجمین سایت شبکه 5G در شیراز افتتاح شد

آیا اپراتورهای ایرانی 3G را خاموش می‌کنند؟

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: ایرانسل


1 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

mr-b71

دوشنبه, 11 اسفند 1399

دیروز حذف بسته های نامحدود ساعتی امروز راه اندازی سرویس eSIM.چکار میکنی با خودت مرد!!!؟

پاسخ

ثبت نظر