سیم کارت رایگان ایرانسل، راهی برای دور زدن طرح رجیستری گوشی برای متخلفان

سیم کارت رایگان ایرانسل، راهی برای دور زدن طرح رجیستری گوشی برای متخلفان

متخلفان راهی برای دور زدن طرح رجیستری تلفن همراه یافته‌اند، فروش سیم کارت ایرانسل هدیه و تحویل آن چند روز بعد و استفاده از این سیم کارت برای رجیستر کردن گوشی به صورت مسافری.

طرح رجیستری گوشی که از حدود 10 ماه پیش در کشور به اجرا درآمد، در اردیبهشت ماه 97 تمامی برندهای تلفن همراه را به زیر چتر خود برد.

همه مجریان این طرح معتقد بودند که احتمال تقلب در طرح رجیستری تلفن همراه وجود ندارد. در این زمینه حتی بارها شاهد اخبارهای گوناگونی بودیم که از صفر شدن قاچاق گوشی در کشور خبر می‌داد و یا از افزایش میزان واردات گوشی می‌گفت.حالا اما به نظر می‌رسد که افرادی توانسته است طرح رجیستری گوشی را دور بزنند.

در ابتدای اجرایی شدن طرح رجیستری تلفن همراه، این امکان وجود داشت که با یک سیم کارت تعداد زیادی گوشی را رجیستر کرد. این موضوع باعث سو استفاده‌های زیادی شد از این رو در مردادماه سال جاری بود که برای این موضوع محدودیتی اعمال شد. بنا به مصوبه‌ای جدید با هر سیم کارت تنها امکان رجیستر کردن 10 گوشی وجود داشت.

جالب اینجاست که حتی مصوبه جدید و اعمال محدودیت هم باعث نشد تا متخلفان کوتاه بیایند بلکه این افراد راهی جدید برای دور زدن طرح رجیستری تلفن همراه یافته‌اند. به این ترتیب که متخلفان، سیم کارت 4700 تومانی ایرانسل را به رایگان به مشتریان خود می‌دهند. این افراد برای فعال‌سازی سیم کارت، کپی کارت ملی مشتری را از او می‌گیرند. سپس فروشنده به مشتری اعلام می‌کند که سیم کارت رایگان او تا چند روز آینده آماده می‌شود اما در واقعیت این سیم کارت باید همان لحظه در اختیار مشتری قرار بگیرد.

بعد از فعال کردن سیم کارت، فروشنده متخلف، سیم کارت را در اختیار واردکننده گوشی قرار می‌دهد. حالا واردکننده به وسیله همین سیم کارت رایگان، گوشی‌های قاچاق خود را به اسم گوشی مسافری در شبکه رجیستر می‌کند. بنابراین دیگر مشکلات تعزیرات، گمرگ، توقیف گوشی و قیمت‌گذاری را نخواهد داشت. سپس فروشنده سیم‌کارت هم از قاچاقچی 50 هزار تومان دریافت کرده و پس از دو یا سه روز، سیم‌کارت هدیه را به مشتری تحویل می‌دهد.

پیشنهاد فیسیت: نحوه رجیستری گوشی ، چطور از سامانه همتا برای رجیستری تلفن همراه استفاده کنیم

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، توییتر، اینستاگرام، سروش همراهی کنید.

منبع خبر: زومیت


2 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

hsynrhmyzyy

جمعه, 10 اسفند 1397

من یک گوشی چی 7 پرو دو سیم کارت خور قبل از طرح بیشتری خریدم و فقط از یک سیم کارت استفاده کردم و بعد از مدتی و بنا به نیاز از سیم دیگر استفاده کردم که پی از گذشت مدت زمانی تقریبا یک ماه سیم دوم آنتن دهی آن قطع شد و در حال حاضر فقط یک سیم پاسخگو است من که گوشی قانونی قبل از طرح بیشتر گرفتم چکار کنم سیم دوم پاسخگو نیست

پاسخ

ماشالله مرزوقی

پنج‌شنبه, 27 تیر 1398

دوست عزیز اللن این طرح اجرا شده..تلفن وگوشی ها ارزون شدن...؟؟
اینهافقط میخواستن مثل خیلی کالاها وواردات دیگه فقط دست خودشون وتوله زاده هاشون بمونه...اگه دروغ میگم پس اللن دلارشد مثلا12ت جرا چیزی ارزون نشد...؟

پاسخ

ثبت نظر