واکنش ساترا به اظهار بی‌اطلاعی وزیر ارتباطات از تخلفات اپراتورها

ساترا.jpg

بررسی‌های ساترا نشان می‌دهد که اپراتورهای اینترنتی به مدت 2 سال است که با محاسبه‌ی مصرف اینترنت کاربران در اپ‌های بومی با تعرفه‌ی بین الملل، به درآمدزایی می‌پردازند. حالا ساترا خواهان پیگیری وزارت ارتباطات و بازپس دادن مبالغ اضافی دریافت شده از کاربران شده است.

موضوع تخلف اپراتورها در محاسبه‌ی حجم مصرفی داخلی و خارجی و استفاده از تعرفه بین الملل حتی در اپلیکیشن‌های داخلی، موضوعی است که اخیراً به صورت گسترده مطرح شده است. در این میان اما وزیر ارتباطات نسبت به این تخلفات اظهار بی‌اطلاعی کرده بود. ساترا (سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر)، نسبت به این اظهار بی‌اطلاعی از سمت وزیر ارتباطات واکنش نشان داده، از لفظ ورود دیر هنگام وزیر ارتباطات استفاده کرده و بیانیه‌ای را به صورت زیر منتشر کرده است.

در بخشی از این بیانیه، ساترا توضیح داده است که بررسی‌های این سازمان نشان می‌دهد که این نوع درآمدزایی اپراتورها، حداقل از 2 سال پیش آغاز شده و ادامه داشته است. ساترا همچنین از وزارت ارتباطات انتظار دارد که این موضوع را بررسی کرده و برای بازگرداندن پول‌های کسر شده از حساب کاربران به این شیوه، اقدامات لازم را انجام بدهد.

بیانیه‌ی منتشر شده توسط ساترا را در ادامه می‌بینید: پیرو اظهارنظر وزیر محترم ارتباطات در خصوص ورود ساترا به محاسبه غیرقانونی هزینه ترافیک رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر توسط اپراتورهای همراه به اطلاع می‌رساند: ۱. ضمن استقبال از ورود دیرهنگام وزیر محترم ارتباطات به موضوع تخلفات ترافیکی اپراتورها، ورود ساترا به این حوزه بر اساس شکایات متعدد کاربران برخی از رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر به این سازمان مبنی بر محاسبه غیرقانونی هزینه ترافیک بین‌الملل در رسانه‌های داخلی بوده است و ساترا به عنوان تنظیم‌گر رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر، احقاق حقوق کاربران این رسانه‌ها را جزو مسئولیت ذاتی خود می‌داند. بدیهی است همانطور که بارها در نامه‌ها و بیانیه‌های قبلی ساترا اعلام شده است، حوزه ورود قانونی این سازمان به رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر محدود می‌شود و اصل این تخلف در سمت اپراتورها اتفاق افتاده است که همین مسئولیت قانونی علت ارجاع و نامه‌نگاری ساترا با وزیر محترم و سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی است. ۲. پس از نامه‌نگاری معاونت تنظیم بازار و توسعه کسب و کار ساترا با سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی وزارت ارتباطات و عدم دریافت این موضوع، در جلسه مرکز ملی فضای مجازی مورخ ۲۰ بهمن ۹۹ که با حضور دبیر شورای عالی فضای مجازی و رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی وزارت ارتباطات برگزار شده بود، به صورت مبسوط مطرح شد ولی همچنان در انتظار ورود قاطع آن سازمان محترم و شاهد تداوم این تخلف از سوی اپراتورهای تلفن همراه و برداشت غیرقانونی هزینه از جیب کاربران رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر هستیم. ۳. ساترا به منظور مستند کردن تخلفات برای پیگیری‌های بیشتر، اقدام به راه‌اندازی سامانه دریافت شکایات کاربران رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر در خصوص محاسبه غیرقانونی ترافیک آنها کرد که تا کنون گزارش‌های واصله حاکی از گستردگی این تخلف و اکتساب هزینه‌های قابل توجه غیرقانونی توسط اپراتورهای تلفن همراه بوده است. ۴. با توجه به اینکه پیگیری‌های ساترا نشان می‌دهد این شیوه درآمدزایی اپراتورهای همراه حداقل به مدت دو سال انجام شده، همانگونه که پیش از این مطرح شد انتظار از وزارت محترم ارتباطات و فناوری اطلاعات، پیگیری هر چه سریع‌تر این تخلف و عودت تمام مبالغ کسرشده از حساب کاربران به آن‌هاست.

-

اخبار مرتبط:

سامانه‌ ثبت تخلفات ترافیک اینترنتی در ساترا راه اندازی شد

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: مهر نیوز


4 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

زکریا

پنج‌شنبه, 30 بهمن 1399

بعد از دوسال تازه از خواب بیدار شدند بخوابید هنوز زوده
صدهزار بار زنگ زدم ایرانسل اینو گفتم ولی کو گوش شنوا اینترنت داخلی می‌خری خود مای ایرانسل باز نمیشود یا به زور باز میشود

پاسخ

farshad

پنج‌شنبه, 30 بهمن 1399

این نوع درآمدزایی؟!!!
در صورت واقعیت داشتن، این اسمش دزدی هست نه درآمدزایی.

پاسخ

Kia

شنبه, 02 اسفند 1399

دقیقا
بی شرف ها با کلمات بازی میکنند تا ماله بکشند روش در حالتی که مثل روز روشنه به این کار میگن دزدی، سرقت، راهزنی.
امیدوارم به دادگاه بکشوننش و دست و گردنشون رو قطع کنن

M.R.T

جمعه, 01 اسفند 1399

از همون اول که تعرفه ها داخلی و بین الملل جدا شد از ISP ADSL و اپراتور تلفن همراهم شکایت کردم و توی 195 ثبت شد اما معلوم نیست این سامانه دست کی هست که بعد از 2 سال تازه فهمیدن اینا داشتن تخلف میکردن.

پاسخ

Kia

شنبه, 02 اسفند 1399

195 دست همون کسی که دستور تخلف و محاسبه کل ترافیک به صورت بین الملل رو میده. زیبا نیست؟ :)
البته دیر نیست زمانی که مردم اینارو سلاخی کنن، مخصوصا مخابرات

علی

جمعه, 01 اسفند 1399

اپراتورها هر کاری کنند کسی اصلا قدرت نداره جلوشونو بگیره اینو تجربه ثابت کرده

پاسخ

ثبت نظر