واتساپ می‌گوید که اجازه نمی‌دهد تا دولت‌ها پیام‌های کاربران را بخوانند

whatsapp.JPG

شرکت واتساپ بیانیه‌ای منتشر کرده و اعلام داشته که به قوانینی که در لایحه ایمنی آنلاین بریتانیا نوشته شده است، عمل نخواهد کرد. مدیرعامل واتساپ یعنی ویل کاتکارت، در مصاحبه‌ای با بی بی سی مدعی شده است که شرکت متا هیچ‌گونه دستور دولتی را در قبال امنیتش نخواهد پذیرفت و او درخواست دولت‌ها مبنی بر دسترسی به پیام‌های خصوصی کاربران را امری احمقانه تلقی کرد.

لایحه ایمنی آنلاین بریتانیا با هدف شناسایی فعالیت‌های قانونی اما مضر، سوء استفاده و آزار و اذیت ساخته شده است. اما این قانون به دلیل وضعیت نامشخص سیاسی در انگلستان، به تصویب رسیده اما اجرا آن به تعویق افتاده است. با تصویب لایحه ایمنی آنلاین بریتانیا، دولت می‌تواند با کنترل شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌ها، فعالیت‌هایی مجازی ناسالم را شناسایی کند. برای نمونه باید اشاره کرد که دولت می‌تواند با اسکن پیام‌های خصوصی کاربران، عکس‌های مربوط به آزار کودکان را شناسایی کند که این موضوع سیاست رمزگذاری سرتاسری (E2EE) بسیاری از پلتفرم‌ها و شبکه‌های اجتماعی نظیر واتساپ را نقض می‌کند.

مدیرعامل واتساپ می‌گوید که این لایحه برای خواندن مستقیم و غیر مستقیم‌ پیام‌ها ساخته شده است و این موضوعی نیست که کاربران شبکه‌های اجتماعی آن را قبول کنند. از سوی دیگر، انجمن ملی پیشگیری از ظلم به کودکان (NSPCC) نظرات انتقادی خود را در این باره مطرح کرده است.

1475568716_wp_20161004_10_09_46_pro_story.jpg
-

مدیر بخش سیاسی آنلاین ایمنی کودکان در NSPCCیعنی اندی باروز با انتشار پستی در توییتر مدعی شده است که صدها عکس کودک آزاری غیرقانونی در حال حاضر در واتساپ شناسایی شده است. او در ادامه صحبت‌هایش به چندین روش اشاره کرده تا این تصاویری که وجود دارند را می‌توان به راحتی آن‌ها را شناسایی کرد و نیازی به امنیت همه کاربران نیست که در خطر باشد. باید دید در نهایت این لایحه که بسیاری از اپلیکیشن‌ها و پیام‌رسان‌ها از جمله واتساپ مخالف آن هستند، تصویب خواهد شد یا نه.

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: neowin

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر