واتساپ به زودی امکان چت با کاربران سایر پیام‌رسان‌ها را در اروپا فراهم می‌کند

whatsaap national

شرکت متا به تازگی جزئیات تازه‌ای از برنامه خود برای ایجاد تعامل‌پذیری بین پیام‌رسان‌هایش و سایر اپلیکیشن‌ها منتشر کرده است.

هدف متا این است که پیام‌های واتس‌اپ، فیسبوک مسنجر و دیگر پیام‌رسان‌ها را به صورت یکپارچه در یک مکان نمایش دهد. این ویژگی قرار است برای کاربران اتحادیه اروپا فعال شود.

بر اساس گزارش ورج، متا قصد دارد به زودی اعلان‌های جدیدی را به واتس‌اپ و مسنجر اضافه کند تا کاربران را از زمان آغاز یکپارچه‌سازی چت‌های اپلیکیشن‌های دیگر با این پیام‌رسان‌ها مطلع سازد.

قابلیت جدید برای کاربران اتحادیه اروپا

متا به صورت جدی روی یکپارچه‌سازی پیام‌ها از اپلیکیشن‌های شخص‌ثالث در واتس‌اپ و مسنجر کار می‌کند. این ویژگی به ویژه برای کاربران اتحادیه اروپا در نظر گرفته شده است؛ جایی که متا به عنوان یک "دروازه‌بان دیجیتال" شناخته می‌شود و باید شرایطی را فراهم کند که پیام‌رسان‌هایش بتوانند با سایر برنامه‌ها مثل تلگرام، سیگنال، Google Messages و iMessage آیفون همگام شوند.

 

meta_chat_notification
-

علاوه بر این، متا احتمال می‌دهد که در سال آینده میلادی گزینه‌ای برای ایجاد گروه‌های چت با کاربران اپلیکیشن‌های شخص‌ثالث اضافه شود. این شرکت همچنین قصد دارد امکاناتی همچون پاسخ‌دادن به پیام‌ها، نمایش واکنش‌ها، وضعیت "در حال تایپ" و اطلاع‌رسانی از دریافت پیام را نیز ارائه کند.

چالش‌های پیش‌رو

متا و سایر شرکت‌ها با چالش‌هایی برای یکپارچه‌سازی پیام‌ها روبه‌رو هستند؛ از جمله نیاز به استفاده از پروتکل سیگنال برای رمزنگاری چت‌ها. با این حال، متا در قراردادی که با سازندگان برنامه‌های شخص‌ثالث امضا می‌کند، ارائه پروتکل سیگنال را در صورت درخواست آن‌ها تضمین کرده است.

همچنین به تازگی برخی از کاربران متوجه شده‌اند که واتس‌اپ برای افزایش امنیت پشتیبان‌گیری (Backup)، امکان استفاده از Passkey را برای کاربران فراهم کرده است.

این تغییرات جدید نشان‌دهنده تلاش متا برای بهبود تجربه کاربری و ارتقاء امنیت در پیام‌رسان‌های خود است.

 

اگر علاقه‌مند دنیای تکنولوژی هستید حتما شبکه‌های اجتماعی فیسیت را در اینستاگرام، تلگرام، روبیکا، توییتر و آپارات را دنبال کنید.

منبع خبر: theverge.com

84yl1DIhDZwupRXl2It_V

مریم محمودی - کارشناس تولید محتوا

سلام من مریم هستم علاقه‌مند به حوزه تکنولوژی و فعال در زمینه تولید محتوا متنی؛ هر روز ساعت زیادی رو صرف نوشتن و ویراستاری می‌کنم و خوشحال میشم که نظرتون رو با من در میون بزارید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر