واتساپ روی اپلیکیشن‌های جدید برای ویندوز و macOS کار می‌کند

خحاندحبنتحخغنعغفنعغنئغبتعغلنعتنمهمهعم.jpg

سال‌ها پیش واتساپ برای سیستم‌عامل ویندوز و macOS نسخه‌ای جداگانه طراحی و منتشر کرد؛ این دوبارنامه سال‌هاست که تغییری نداشتند و از لحاظ کاربری حرفی برای گفتن ندارند. در همین زمینه، روز گذشته نسخه‌ی بتای واتساپ برای ویندوز منتشر شد و گفته می‌شود برای macOS هم به‌زودی نسخه‌ی جدید واتساپ ارائه خواهد شد.

هنوز مشخص نشده که چه زمانی نسخه macOS به دست کاربران خواهد رسید اما گفته می‌شود مهم‌ترین تفاوت آن با نسخه‌ی ویندوز فقط در زمینه‌ی رابط کاربری خواهد بود. نسخه‌ای که اکنون روی ویندوز است و شاید شما نیز از آن استفاده می‌کنید با بهره‌گیری از فریم‌ورک الکترون توسعه پیدا کرده و متاسفانه عملکرد چندان خوبی ندارد. نسخه جدید قرار است که در حقیقت یک اپلیکیشن UWP باشد و به همین خاطر سرعت اجرای آن بسیار بهتر شده و در کل عملکرد بهتری را ارائه می‌کند. باید خاطرنشان کنیم اپلیکیشن‌های UWP در کنار ویندوز می‌توانند در ایکس‌باکس هم اجرا شوند.

در رابط کاربری این برنامه در نسخه ویندوز تقریبا تا حدی المان‌های مربوط به ویندوز ۱۱ دیده می‌شود که می‌توان به پنل‌های نیمه شفاف نگاهی بیاندازیم. البته احتمالا در نسخه‌ی نهایی تغییرات بیشتری برای رابط کاربری آن عملی خواهد شد تا هماهنگی بیشتری با ویندوز ۱۱ پیدا کند.

WhatsApp.gif
-

روی هم رفته طراحی آن تا حدی یادآور اسکایپ است و از بین ویژگی‌های این برنامه می‌توانیم به بخش طراحی اشاره کنیم که احتمالا مورد توجه کاربران دارای نمایشگرهای لمسی قرار می‌گیرد. از دیگر مزایای UWP بودن این اپلیکیشن نباید سینک شدن در پس‌زمینه را از قلم بیندازیم و این یعنی حتی اگر برنامه‌ی واتساپ را بسته باشید، همچنان قادر به دریافت نوتفیکیشن‌ها خواهید بود.

بسیاری از تنظیمات موجود در نسخه‌ی موبایل به این برنامه افزوده شده و راحت‌تر از گذشته می‌توانید تغییرات مختلفی را بر روی اکانت خود اعمال کنید. باید خاطرنشان کنیم حدود ۲ سال قبل خبرهای مربوط به نسخه‌ی UWP واتساپ منتشر شد و بعد از گذشت این زمان طولانی، مهندسان واتساپ بالاخره نسخه‌ی بتای آن را آماده کرده‌اند. برای دانلود این نسخه، می‌توانید بر روی این لینک کلیک کنید تا بتوانید از طریق مایکروسافت استور نسخه‌ی بتای برنامه‌ی واتساپ را دانلود و نصب کنید.

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: GSMArena

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر