چرا بازی HELLBLADE 2 مهم‌ترین بازی اختصاصی ایکس‌باکس است؟

hellblade 2.jpg

برای اولین بار، نسخه دوم بازی Hellblade در مراسم گیم اواردز 2019 توسط مایکروسافت معرفی شد و اکنون چهار سال از آن زمان میگذرد و به جز چند تریلر و گیمپلی کوتاه، خبر جدید از آن در دسترس نیست اما میتواند موفقیت بالایی برای کنسول ایکس باکس و استودیو ‌Ninja Theory داشته باشد.

اولین تریلر این بازی که در جریان مراسم The Game Awards در دسامبر 2019 نمایش داده شد، دقیقاً 120 ثانیه پس از معرفی Xbox Series X بود و به همین دلیل اولین بازی بود که نام کنسول را در انتهای تریلر خود داشت. از آن زمان تاکنون، نام Senua’s Saga: Hellblade 2 همواره همراه با نام Xbox Series X بوده است.

ارزش این بازی برای شرکت Xbox را نمی‌تواند نادیده گرفت. نسخه اول این بازی به خاطر جزئیات بالا، صداگذاری فوق‌العاده و دقت در ساخت جزئیات شخصیت‌هایش تحسین شده بود. تیم توسعه ‌Ninja Theory، طراحی شخصیت و وضعیت کاراکتر اصلی این بازی یعنی Senua را با دقت کامل انجام داده تا عنوانی نزدیک به واقعیت را بسازد و به دلیل محتوا و گیم‌پلی خاص آن، باعث ماندگاری در ذهن بازیکنان شد.

همانطور که ممکن است بدانید، Hellblade در ابتدا یکی از عناوین انحصاری کنسول PlayStation 4 بود و به مدت هشت ماه در همین حالت باقی ماند.Hellblade یک دارایی ارزشمند برای PlayStation بود اما به دلیل خریداری استودیو سازنده توسط ایکس باکس، این عنوان تبدیل به یک اثر انحصاری برای آن کنسول شد.

اکنون که Ninja Theory جزء استودیوهای بازی Xbox شده است، این دارایی ارزشمند به مایکروسافت تعلق گرفته و همانطور که انتشار این بازی زمانی به پلی‌استیشن کمک کرده بود، کمک بزرگی برای استودیو ایکس‌باکس به حساب می‌آید.

HellbladeII_Troll3.jpg
گیم‌پلی بازی HELLBLADE 2 -

چهار سال از معرفی این بازی گذشته و تنها چند تریلر و یک ویدئوی گیم‌پلی برای بازیکنان منتشر شده است. هرچند که اطلاعات زیادی راجع به این بازی در دسترس نیست اما سال انتشار آن توسط ایکس‌باکس اعلام شده است. براساس گفته آن‌ها، این عنوان در سال 2024 عرضه خواهد شد.

تاریخ انتشار این بازی برای اولین بار، شش ماه پیش اعلام و زمان آن را 2024 اعلام کردند اما هیچگونه خبر جدیدی راجع به این بازی در دسترس نیست. با وجود اینکه اکثر بازی‌ها با تاخیر روبه‌رو می‌شوند، ممکن است که این عنوان نیز دیرتر از زمان اعلام شده منتشر شود یا زمان انتشار آن، اواخر سال 2024 برنامه‌ریزی شده باشد. برای اطلاع از زمان دقیق انتشار بازی، باید منتظر اخبار رسمی از طرف تیم سازنده یا شرکت ایکس‌باکس باشیم.

بسیاری از بازیکنان در سراسر جهان منتظر انتشار این عنوان هستند اما باید در نظر داشت که انتشار زودهنگام و خام بازی، می‌تواند ضربه بزرگی به استودیو سازنده بزند و شهرتی بسیار منفی برای آن‌ها در پی داشته باشد. در سال 2023، شاهد انتشار چندین عنوان خام مانند The Walking Dead: Destinies و Skull Island: Rise of Kong بودیم که به دلیل کیفیت پایین بازی‌ها، ضربه جبران ناپذیری به استودیو سازنده آن‌ها یعنی GameMill Entertainment وارد کرد. بنابراین باید تا زمان اعلام آمادگی بازی از طرف استودیو Ninja Theory صبر و اخبار رسمی آن را پیگیری کرد.

تا کنون، نظر بازیکنان راجع به این بازی مثبت بوده اما بسیاری موضوعات هنوز ناشناخته هستند. هیچگونه اطلاعاتی از داستان Hellblade 2 یا گیم‌پلی آن، به غیر از بخش کوچکی که تاکنون نشان داده شده است، در دسترس نیست.

یک موضوع که از وجود آن اطمینان داریم، طراحی فوق‌العاده صدا، همانند نسخه اولیه بازی است که می‌تواند جوایز طراحی صدا برای سال 2024 را از آن خود کند. البته اگر سال انتشار آن 2024 باشد.

تا به حال، سه سال از انتشار Xbox Series X/S می‌گذرد و طرفداران منتظر یک بازی انحصاری بزرگ مانند Forza Horizon 5 هستند. در صورت انتشار اخبار جدید راجع به این بازی، آن را در فیسیت با شما در میان خواهیم گذاشت. به نظر شما، این اثر می‌تواند موفقیت نسخه اول را تکرار کند؟

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: videogameschronicle.com

photo_2023-11-11_16-30-34.jpg

امیرحسین چروم - تولید کننده محتوا

من یک نویسنده و تولیدکننده محتوا هستم که به دنیای گیم و تکنولوژی و همچنین فیلم و سریال علاقه مندم.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر