چرا بازی آلن ویک 2 برای استیم منتشر نشده است؟ این بازی را از کجا بخریم؟

Untitled-1.jpg

بعد از سال‌ها انتظار، بازی آلن ویک 2 منتشر شد اما بازیکنان استیم از تجربه آن محروم مانده‌اند. این بازی تنها در پلتفرم اپیک‌گیمز در دسترس قرار گرفته و در حال حاضر، امکان تجربه آن در استیم وجود ندارد. آیا این بازی برای کاربران استیم منتشر می‌شود؟ دلیل انحصار آن چیست؟ با ما همراه باشید تا این موضوع را بررسی کنیم.

براساس اطلاعات به دست آمده، شرکت اپیک‌گیمز، سرمایه‌گذار اصلی در این بازی بوده و بودجه ساخت این عنوان را تامین کرده است؛ بنابراین طی قراردادی بین اپیک‌گیمز و رمدی، بازی Alan Wake II در انحصار این شرکت خواهد ماند. ممکن است در آینده این عنوان برای کاربران استیم نیز قرار بگیرد اما هنوز زمان رسمی از طرف این دو شرکت اعلام نشده است. اپیک‌گیمز همچنین هزینه ساخت نسخه ریمستر آلن ویک 1 را در سال 2021 تامین کرده بود و به دلیل تامین بودجه 2Alan Wake ، تصمیم انتشار این بازی در پلتفرم‌های مختلف یا فروشگاه‌های بازی به عهده این شرکت خواهد بود.

در مقایسه با فروشگاه بزرگ استیم، اپیک‌گیمز یک فروشگاه تازه ساخت محسوب می‌شود. این فروشگاه از سال 2018 مشغول به فعالیت است و برای رقابت با دیگر فروشگاه‌ها، کارهای زیادی از جمله عرضه بازی‌های رایگان به صورت هفتگی را انجام داده؛ یکی از تلاش‌های این شرکت، سعی در انحصار بازی‌های پرطرفدار است تا بازیکنان را به سمت فروشگاه و محصولات خود ترغیب کند. بازی Red Dead Redemption II که یکی از بزرگ‌ترین و برترین بازی‌های تاریخ محسوب می‌شود، با پرداخت سهم بیشتری از فروش بازی، تا چند هفته در انحصار اپیک گیمز قرار داشت. حتی این شرکت، سیاست جدیدی برای جذب تیم‌های بازی‌سازی قرار داده که طبق در آن، سازندگان و ناشرانی که بازی‌های خود را تنها در این فروشگاه منتشر کنند، می‌توانند در شش ماه اول انتشار، 100 درصد سود فروش را برای خود نگه دارند و نیاز به تقسیم این مبلغ با فروشگاه اپیک گیمز را ندارند.

fortnite-outfit-is-free-with-purchase-of-alan-wake-2.jpg
هنگام خرید این بازی در اپیک‌گیمز، اسکین رایگان این شخصیت به بازی فورتنایت شما اضافه می‌شود -

پیش از این، بازی دیگر شرکت رمدی به نام Control، به مدت یک ‌سال در انحصار اپیک‌گیمز بود و پس از آن برای استیم منتشر شد. طبق زمان‌بندی، ممکن است که این شرکت قرارداد یک‌ ساله برای انحصار محصولات خود با شرکت‌های مختلف در نظر می‌گیرد. البته در نظر داشته باشید که منتشرکننده بازی Control، شرکت 505 Games بوده اما منتشرکننده بازی آلن ویک 2، خود اپیک‌گیمز است. نسخه ریمستر آلن ویک نیز توسط اپیک‌گیمز در سال 2021 منتشر شد و هنوز در استیم قابل خریداری نیست.

بنابراین برای خرید این بازی باید از طریق اپیک‌گیمز اقدام کنید زیرا ممکن است این عنوان، برای همیشه در انحصار این فروشگاه باقی بماند و هرگز در دیگر فروشگاه‌ها در دسترس قرار نگیرد. یکی از اعضای این فروشگاه اعلام کرده است که این بازی تا مدت زیادی در انحصار اپیک‌گیمز خواهد بود و زمانی برای انتشار آن در استیم تعیین نکرد اما نکته مثبت این ماجرا، این است که از کلمه هرگز در جمله خود استفاده نکرد بنابراین احتمال انتشار این بازی در استیم نیز وجود دارد.

این بازی برای کنسول‌های مختلف مانند پلی‌استیشن 5، ایکس‌باکس سری ایکس و اس نیز منتشر شده اما اگر جزء پلیرهای کامپیوتر هستید، تنها راه موجود برای تجربه این بازی از طریق اپیک‌گیمز است.

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: gamespot.com

photo_2023-11-11_16-30-34.jpg

امیرحسین چروم - تولید کننده محتوا

من یک نویسنده و تولیدکننده محتوا هستم که به دنیای گیم و تکنولوژی و همچنین فیلم و سریال علاقه مندم.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر