گوگل در حال بررسی قابلیتی است که با افزودن تیک تأیید به نتایج جستجو، کاربران را از کلیک بر روی لینکهای جعلی و مشکوک محافظت میکند.
برخی کاربران هنگام جستجو در کنار لینکهای تبلیغاتی، علامت تیک آبیرنگی مشاهده کردهاند که نشاندهنده صحت و اصالت وبسایت مربوطه است. این ویژگی میتواند به مقابله با جعل و سوءاستفاده از سایتهای معتبر کمک کند.
طبق گزارش The Verge، «مولی شاهین»، سخنگوی گوگل، در این خصوص اعلام کرد:
«ما بهطور مرتب ویژگیهایی را آزمایش میکنیم که به کاربران کمک میکند کسبوکارهای معتبر و قابلاعتماد را شناسایی کنند. در حال حاضر، در حال انجام آزمایشی کوچک هستیم که در آن علامتهایی کنار برخی کسبوکارها در نتایج جستجوی گوگل نمایش داده میشود.»
این قابلیت هنوز بهصورت عمومی در دسترس همه کاربران قرار نگرفته است. به گفته یکی از نویسندگان سایت ورج، او تیکهای تأیید را کنار لینکهایی از سایتهای بزرگی مانند مایکروسافت، اپل، آمازون، متا، اپیک گیمز و اچپی دیده است. با این حال، پس از ورود به حساب کاربری دیگری در گوگل، این علامتها دیگر نمایش داده نشدهاند، که نشان میدهد این ویژگی هنوز بهصورت محدود در دسترس است.
با قرار دادن نشانگر ماوس روی تیک آبی، پیامی نمایش داده میشود که نشان میدهد این کسبوکار معتبر و همان شرکتی است که ادعا میکند. با این حال، گوگل تأکید دارد که نمیتواند بهطور کامل صحت یا کیفیت کسبوکارها یا محصولات آنها را تضمین کند.
این قابلیت ممکن است بهنوعی مشابه با شاخصهای برند تأییدشده گوگل (BIMI) باشد، که برای نمایش تیک تأیید در کنار نام فرستندگان ایمیل در جیمیل استفاده میشود. گوگل هنوز بهطور رسمی این ویژگی را برای جستجو معرفی نکرده و زمان دقیقی برای دسترسی بیشتر کاربران به این قابلیت اعلام نشده است.
بهنظر میرسد این ویژگی بهعنوان راهنمایی امن برای کاربران عمل میکند تا از هدایت شدن به سایتهای جعلی و فریبنده جلوگیری شود و در زمان خرید آنلاین یا دریافت اطلاعات، از کاربران سوءاستفاده نشود.
اگر علاقهمند دنیای تکنولوژی هستید حتما شبکههای اجتماعی فیسیت را در اینستاگرام، تلگرام، روبیکا، توییتر و آپارات را دنبال کنید.
منبع خبر: theverge.com
ثبت نظر