ایکس‌باکس به دنبال حضور در بازار بازی‌های موبایلی است

Xbox moblie game.jpg

فیل اسپنسر، رئیس بخش ایکس‌باکس تایید کرده است که این شرکت در حال مذاکره با استودیوهای زیر شاخه و شرکای خود است تا بتواند فروشگاه بازی‌های موبایلی ایکس‌باکس را راه‌اندازی کند و به صورت رسمی وارد دنیای بازی‌های موبایلی شود.

ایکس‌باکس پیش از خرید 69 میلیارد دلاری اکتیویژن در ماه گذشته، اعلام کرده بود که این قرارداد می‌تواند باعث حضور پررنگ‌تر ایکس‌باکس در زمینه بازی‌های موبایلی باشد. همچنین با ساخت فروشگاه موبایلی، در پی رقابت با گوگل‌ پلی و اپ استور است.

در طی مصاحبه‌ای که فیل اسپنسر با سایت بلومبرگ داشته است، اعلام کرد که ورود به پلتفرم موبایل، بخش بزرگی از استراتژی ایکس‌باکس محسوب می‌شود و با کمک دیگر همکارانی که به دنبال راه‌های مختلف درآمد‌زایی از این پلتفرم هستند، به صورت فعالانه همکاری می‌کند. زمان انتشار فروشگاه موبایلی ایکس‌باکس مشخص نشده است اما به گفته فیل اسپنسر، چندین سال به طول نمی‌انجامد و هرچه زودتر به بازار عرضه خواهد شد.

هنگام خرید شرکت اکتیویژن توسط ایکس‌باکس، بسیاری از بازیکنان باور داشتند که دلیل انجام این قرارداد، انحصار سری بازی Call of Duty است اما رئیس ایکس‌باکس اعلام کرد که عمده دلیل خرید اکتیویژن، دسترسی به استودیوهای سازنده بازی‌های موبایلی بوده است. به گفته اسپنسر، بدون دسترسی به پلتفرمی که بیشتر آدم‌های این سیاره در آن به تجربه بازی می‌پردازند، نمی‌توان آینده خوبی را رقم زد و اگر ایکس‌باکس بازار موبایل را در دست نگیرد، نمی‌تواند از خود دفاع کند.

Xbox platforms.jpg
-

پس از تکمیل بزرگترین خرید در صنعت گیم، اکنون ایکس‌باکس سهم بزرگی از استودیوهای سازنده بازی‌های موبایلی مانند King (سازنده بازی Candy Crush) و سازنده بازی‌های Call of Duty Mobile و Diablo Immortal را در اختیار دارد که می‌توانند به پیشرفت ایکس‌باکس در زمینه گیم موبایل کمک کنند.

فیل اسپنسر گفته است: در حال حاضر بازی‌ها، مدل‌های کسب و کار، نحوه یافتن بازی‌ها و... تغییر پیدا کرده است و نیاز به تیمی موفق داشتیم تا بتوانیم از آن‌ها یاد بگیریم، بنابراین لیستی از بهترین استودیوهای فعال در زمینه بازی‌های موبایلی را پیدا کردیم و به نظرم استودیو King، کمک بزرگی به رشد اکتیویژن داشته و می‌تواند کمک بزرگی برای ما محسوب شود؛ البته قرار نیست که تمام فرنچایزهای خود را به دنیای موبایل وارد کنیم یا تنها به دنبال ارائه بازی‌های رایگان باشیم. به نظر من حضور در پلتفرم‌های مختلف و تنوع در مدل‌های ارائه بازی، نقطه قوت ما است.

به دلیل پیشرفت گوشی‌های همراه و افزایش بازی‌های موبایلی، افراد زیادی به تجربه بازی بر روی گوشی‌های خود مشغول هستند و حضور ایکس‌باکس می‌تواند باعث افزایش کیفیت بازی‌های موبایلی شود. باید اقدامات ایکس‌باکس هنگام ورود به این پلتفرم را مشاهده کرد. در صورت انتشار اخبار جدید در این رابطه، آن را با شما در میان خواهیم گذاشت.

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: videogameschronicle.com

photo_2023-11-11_16-30-34.jpg

امیرحسین چروم - تولید کننده محتوا

من یک نویسنده و تولیدکننده محتوا هستم که به دنیای گیم و تکنولوژی و همچنین فیلم و سریال علاقه مندم.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر