بیوایدی، غول خودروسازی چین، در آستانه دستیابی به رکوردهای جدیدی در بازار جهانی است. این شرکت که عنوان بزرگترین تولیدکننده خودروهای برقی در چین را یدک میکشد، بهسرعت در حال گسترش سهم خود از بازار است و پیشبینیها نشان میدهد که بهزودی از فورد و هوندا در میزان فروش جهانی پیشی خواهد گرفت.
طبق گزارشها، آمار فروش بیوایدی برای نوامبر نشاندهنده افزایش چشمگیر فروش است و این شرکت در مسیر تحقق هدف سالانه خود برای فروش ۴ میلیون دستگاه خودرو قرار دارد. تنها در ۱۱ ماه نخست سال جاری، این شرکت موفق به فروش ۳.۷۶ میلیون خودرو شده که از این میزان، بیش از ۵۰۰ هزار دستگاه در نوامبر به فروش رسیده است.
چگونه بیوایدی از رقبا جلو افتاد؟
موفقیت بیوایدی ناشی از چند عامل کلیدی است: قیمتگذاری رقابتی، نوآوری در تکنولوژی خودروهای هیبریدی و تمرکز بر تولید انبوه. طبق آمار انجمن خودروهای مسافری چین (CPCA)، سهم بازار این شرکت در چین تا اکتبر به ۱۶.۲ درصد رسیده که در مقایسه با ۱۲.۵ درصد سال گذشته، رشد قابلتوجهی داشته است.
بیوایدی با افزایش ظرفیت تولید و استخدام نیروی کار در سال جاری، گامهای بزرگی برداشته است. تنها در سهماهه اخیر، این شرکت نزدیک به ۲۰۰ هزار دستگاه به ظرفیت تولید خود افزود و حدود ۲۰۰ هزار نیروی جدید استخدام کرد. این اقدامات باعث شده تا تعداد کارکنان بیوایدی به یک میلیون نفر برسد؛ افزایشی چشمگیر در مقایسه با ۷۰۳ هزار نفر در پایان سال ۲۰۲۳
.
چشمانداز آینده بیوایدی
بیوایدی قصد دارد تا سال ۲۰۲۵ فروش خود را به ۶ میلیون دستگاه در سال برساند و در همین راستا با فشار بر تأمینکنندگان خود، در حال کاهش هزینهها و تقویت مزیت رقابتی خود است. اگر روند فعلی فروش ادامه یابد، این خودروساز بهزودی به جایگاهی همتراز با شرکتهایی مانند جنرال موتورز و استلانتیس خواهد رسید.
درحالیکه بسیاری از خودروسازان خارجی مانند جنرال موتورز با بحرانهایی نظیر کاهش فروش و تجدید ساختار مواجه شدهاند، بیوایدی با استراتژیهای قوی خود موفق به تسلط بر بازار داخلی چین و رقابت جدی در سطح جهانی شده است.
اگر علاقهمند دنیای تکنولوژی هستید حتما شبکههای اجتماعی فیسیت را در اینستاگرام، تلگرام، روبیکا، توییتر و آپارات را دنبال کنید.
منبع خبر: reuters.com
ثبت نظر