طی دو دهه اخیر، چین از تجربیات و فناوریهایی که از خودروسازان ژاپنی به دست آورده، بهرهمند شده است و اکنون نوبت به چینیها رسیده تا این روند را معکوس کنند.
همین امر منجر به توسعه نسل جدید مدل مزدا 6 در همکاری با شرکت چانگان چین شده و این مدل به صورت انحصاری در بازار چین عرضه میشود.
در سال ۲۰۲۱، مزدا ۶ برای همیشه از بازار ایالات متحده خداحافظی کرد و در سال گذشته از خطوط تولید در بریتانیا و ژاپن خارج شد. این عمل باعث شد که مزدا ۶ تنها در برخی بازارهای اروپایی و آسیایی موجود باقی بماند، در حالی که در همان زمان، چینیها به همراه ژاپنیها نسل جدید مدل مزدا 6 را توسعه دادند. این مدل تنها در بازار چین به فروش میرسد و نسخههای قدیمیتر مزدا 6 همچنان در سایر بازارها به فروش میرسد.
نسخه جدید و چینی مزدا 6 که با نام EZ-6 شناخته میشود، براساس سرمایهگذاری مشترک شرکت چانگان و مزدا توسعه یافته است. این مدل با پیشرانههای الکتریکی و پلاگین هیبریدی عرضه میشود و از زبان طراحی مزدا موسوم به Kodo بهره میبرد، اما جزئیاتی همچون جلوپنجره نیمهروشن و دستگیرههای درب مخفی به طراحی اضافه شدهاند. همچنین، المانهایی از طراحی جگوار نیز در طراحی برخی قسمتهای این خودرو به کار رفته است. اسپویلر فعال نیز جزء ویژگیهای زیبایی این سدان میباشد که بر روی چراغهای عقب و درب صندوق عقب قرار دارد.
علاوه بر این، مزدا EZ-6 دارای رینگهای ۱۹ اینچی، سقف پانوراما بزرگ و دربهای بدون قاب است. همچنین، شرکت چانگان نیز مدلی به نام چانگان شنلان SL03 تولید میکند که در طراحی و ویژگیهایی مشابه مزدا EZ-6 است، اما با کیفیت و لوکستر بوده و با قیمت بالاتری به فروش میرسد. بنابراین، داخلی مزدا EZ-6 با دیگر محصولات مزدا در بازارهای دیگر جهان از لحاظ ظاهری و امکانات متفاوت است.
یکی از ویژگیهای جالب مزدا EZ-6، توزیع وزن متقارن ۵۰:۵۰ بین جلو و عقب خودرو است که تعادل بینظیری را برای آن فراهم میکند. همچنین، این خودرو دارای دیفرانسیل عقب و سیستم تعلیق مولتیلینک است. مشخصات فنی دقیق این خودرو هنوز اعلام نشده است، اما شرکت چانگان ادعا میکند که مزدا EZ-6 با یکبار شارژ مطابق چرخه CLTC میتواند ۳۷۳ مایل (۶۰۰ کیلومتر) را طی کند. همچنین، برد خودرو در نسخه پلاگین هیبریدی به ۶۲۱ مایل (۱۰۰۰ کیلومتر) میرسد. اما این خودرو تنها در بازار چین عرضه شده و احتمالاً در بازارهای دیگر مزدا EZ-6 عرضه نخواهد شد.
اگر علاقهمند دنیای تکنولوژی هستید حتما شبکههای اجتماعی فیسیت را در اینستاگرام، تلگرام، روبیکا، توییتر و آپارات را دنبال کنید.
منبع خبر: carexpert
ثبت نظر