لینک بیلدینگ چیست؟

لینک بیلدینگ

یکی از مهم‌ترین و کاربردی‌ترین استراتژی‌های سئو، لینک بیلدینگ است که به موتورهای جستجو برای تعقیب صفحات وب سایت‌ها کمک زیادی می‌کند.

موتورهای جستجو برای تعقیب صفحات وبسایت از لینک ها کمک می گیرند و هر لینکی که در یک صفحه باشد را دنبال می کنند. لینک بیلدینگ یکی از سخت ترین قسمت های کاری یک سئو کار است چرا که باید تلاش شود تا صفحات وبسایت لینک‌های با کیفیت دریافت کنند.

دریافت لینک های با کیفیت باعث می شود PR یا همان PagRank افزایش پیدا کند و در نهایت آن صفحه در نتایج گوگل بیشتر نشان داده خواهد شد.

الگوریتم های گوگل

گوگل الگوریتم های خود را طوری بهینه کرده است که اگر یک وبسایت به کمک linkfarm ها یا همان مزرعه لینک تلاش کند که بک لینک های spam دریافت کند. آن را شناسایی کرده و در نهایت جریمه خواهد کرد.

انواع لینک ها

انواع لینک‌ها
انواع لینک‌ها -

لینک داخلی

لینک داخلی یا همان internal link، لینک هایی هستند که به صفحات همان سایت لینک داده می شود و ربات گوگل به کمک این لینک از یک صفحه وبسایت وارد صفحه دیگری از همان وبسایت می شود.

لینک خارجی

لینک هایی هستند که به وبسایت های دیگر داده می شود، در صورتیکه محتوایی از وبسایت دیگر در سایت خود قرار داده باشید یا لازم به اشاره به وبسایتی در متن دارید با قرار دادن این لینک، ربات های گوگل به دنبال آن لینک وارد وبسایت اشاره شده خواهد شد.

نکته: گوگل به بک لینک هایی که به صفحات با محتوای مرتبط داده شده است امتیاز بهتری خواهد داد. به عنوان مثال اگر درباره تگ های سئو در صفحه وبسایت A صحبت شود و لینک خارجی به صفحه ای از سایت B که درباره تگ های سئو صحبت کرده داده شود. گوگل امتیاز بهتری به آن صفحه خواهد داد.

لینک Dofollow

این لینک هیچ تگی ندارد و به طور پیش فرض که لینکی ساخته می شود، در حالت dofollow قرار دارد. هر چه صفحه ای تعداد لینک های dofollow بیشتری دریافت کند. آن صفحه از نظر گوگل امتیاز بهتری دریافت خواهد کرد.

لینک فالو و نوفالو
لینک‌های Dofollow و Nofollow -

لینک Nofollow

در شرایطی پیش می آید که باید لینکی در سایت خود درج کنید ولی نیازی به دادن بک لینک و امتیاز خود به آن سایت نمی بینید به طور کلی گوگل اگر متوجه شود که تعداد لینک های خارجی از یک سایت بیش از اندازه زیاد است، آن را شناسایی کرده و امکان جریمه شدن از سمت گوگل وجود دارد:

  1. برای سایت های تبلیغاتی که بنرهای سایت های دیگر را در خود درج می کند.
  2. برای سایت های خبری، که رپورتاژ آگهی ثبت می کنند.
  3. برای لینک دادن به سایت منبع یک محتوا
  4. برای لینک دادن به سایت هایی که به spam بودن یا نبودنشان شک دارید
  5. برای بخش کامنت و نظرات کاربران که ممکن است کاربری لینکی در این قسمت ثبت کند.

در این شرایط بهتر است از این لینک استفاده کنید.

لینک Noopener

در صورتیکه لینک هایی که به سایت های دیگر می دهید در حالت noopener باشد. امتیاز لینک منتقل می شود ولی ربات گوگل به دنبال آن لینک از صفحه شما خارج نمی شود.

لینک Norefferer

جهت پنهان کردن و لینک دادن به رقیب از این لینک استفاده می شود. این لینک به گونه ای است که در آمار گوگل آنالیتیکس به عنوان کاربری دیده می شود که به صورت مستقیم Direct وارد سایت شده است.

به زودی درباره اصول لینک بیلدینگ مقاله ای منتشر خواهد شد.

مقاله های منتشر شده:

1- سئو چیست و شامل چه بخش هایی است؟

2-در سئو تکنیکال باید به چه مواردی توجه کرد؟

3- معرفی 12 ابزار کاربردی در سئو

4- معرفی ابزار screaming frog

منبع خبر: فیسیت

مرضیه بهشتی.jpg

مرضیه بهشتی - متخصص و کارشناس سئو

من کارشناسی ارشد تجارت الکترونیک دارم و حدود 2 سال هست که در زمینه سئو به صورت تخصصی کار میکنم. سئو مثل هنر هست و هر هنرمندی هم شیوه خودش رو برای کار کردن داره. برای ارتباط و کسب مشاوره جهت سئو وبسایتتان کافیست به من ایمیل بزنید: mseobeheshti@gmail.com


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر