در سئو تکنیکال باید به چه مواردی توجه کرد؟ با بررسی این موضوع، همراه فیسیت باشید.
در این مقاله در ابتدا به معرفی سئو تکنیکال و سپس به معرفی مواردی که در سئو تکنیکال باید به آن ها توجه شود پرداخته خواهد شد.
سئو تکنیکال چیست؟
به تمامی اقداماتی فنی که جهت بهبود رتبه سایت انجام می شود را سئو تکنیکال می نامیم. منظور از اقدامات فنی از بررسی UI سایت گرفته تا درج صحیح متا تگ های ضروری در سایت می باشد.
با پیشرفت الگوریتم های گوگل سئو تکنیکال جایگاه خود را در بین سایر روش های سئو از جمله محتوایی و گرفتن بک لینک به دست آورد. در جدول زیر یک سری از اقدامات گوگل در زمینه سئو تکنیکال را عنوان کرده ایم:
سال اقدامات 2005 گوگل نقشه سایت را معرفی کرد 2009 استفاده از تگ canonical را توصیه کرد 2011 شروع به کارگیری SSL در رتبه بندی سایت ها 2011
سایتSchema.org و امکان ایجاد جذابیت بصری در صفحه نتایج جستجو
2011
صفت rel=next/prev برای وبلاگ ها معرفی شد تا مدیران وبلاگ بتوانند صفحات بعد و قبل مقالات خود را به گوگل معرفی کنند
در سئو تکنیکال رعایت هر یک از مواردی که در پایین ذکر می شود کمک میکند که ربات های جستجوگر گوگل بهتر محتوا و سایت شما را درک کنند:
1- تگ Robots
این تگ کمک میکند که صفحه در گوگل ایندکس شود.
2- schima.org
جهت درک محتوای صفحات رعایت قواعد اسکیما لازم است.
3- تگ canonical
رتبه بندی صحیح صفحات سایت با کمک تگ کنونیکال انجام میشود.
4- Robots.txt
این فایل به رباتهای گوگل میفهماند که چه صفحاتی از سایت را اجازه crawl دارد.
5- SSL
از آنجا که امنیت وبسایتها بسیار مهم و حائز اهمیت است، گوگل به سایتهایی که گواهینامه SSL دارند رتبه بهتری می دهد.
6- ساختار صحیح sitemap
سایت مپ یا همان نقشه سایت صفحات و زمان ایجادشان را مشخص میکند. یک سایت مپ میتواند به خزش رباتهای گوگل کمک به سزایی کند.
7- استفاده صحیح متا تگ های H1وH2
این دو متا تگ نیز قواعد خاص خود را دارند که در مقالات بعدی بیشتر درباره آنهای صحبت خواهد شد.
8- متا تگ description
این متا تگ و نوشتن یک متن خوب با رعایت محدودیت تعداد کاراکتر هایش میتواند به افزایش تعداد کلیکها از سمت گوگل کمک به سزایی کند.
متا تگ description در سئو
9- تگهای OG
تگ OG یا همان open graph در درک مفهومی محتوا به گوگل کمک میکند.
10- UI/UX سایت
با افزایش استفاده از گوشیهای هوشمند کاربران بیشتر با گوشیهای خود وارد وبسایت ها می شوند. اینکه سایت قواعد ریسپانسیو و نکات UI و UX را رعایت کرده باشد در افزایش تعداد بازدید و time on site تاثیر زیادی خواهد گذاشت.
11- بهینه سازی سرعت سایت
سرعت سایت یکی دیگر از عوامل مهمی است که باعث میشود کاربر از آمدن به سایت شما پشیمان نشود.
12- ساختار لینکها
لینکها یا URL ها باید طبق قواعد خاصی ساخته شده باشند، مثلا نباید یک url از اعداد گنگ یا کاراکتر های خاص استفاده شود بهتر است در URLها متن عنوان ذکر شود که کاربر بداند در چه صفحهای است یا با کلیک بر روی لینک وارد چه صفحهای خواهد شد.
13- breadcrumbs
همان مسیری است که کاربر طی کرده است که بدان صفحه رسیده است. مطابق شکل زیر
14- صفحه 404
دیزاین صفحه 404 باید به گونهای باشد که کاربر را هدایت به صفحه اصلی یا راههای ارتباطی دیگر کند.
15- تگ ALT
در عکسهای سایت باید برای درک مفهومی عکس از این تگ استفاده شود.
در این مقاله به طور کلی به معرفی مهمترین مواردی که باید در سئو تکنیکال به آنها توجه کنید پرداخته شد ولی باید این نکته را در نظر بگیرید که قواعد تکنیکال با توجه به الگوریتمهای گوگل مدام در حال تغییر و پیشرفت است. تنها راهی که شما را به یک متخصص تکنیکال سئو تبدیل می کند مطالعه مدوام میباشد.
آموزشهای مرتبط:
سئو چیست و شامل چه بخش هایی است؟
ما را در شبکههای اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام همراهی کنید.
منبع خبر: فیسیت
ثبت نظر