طبق گزارشهای اخیر، استودیوی 343 Industries در حال ساخت نسخههای بازسازیشده کامل از سه بازی اول سری Halo است و این عناوین ممکن است برای پلیاستیشن ۵ نیز عرضه شوند.
این خبر برای طرفداران Halo که سالها است خواستار بازسازی این عناوین محبوب هستند، بسیار هیجانانگیز است. مجموعه Halo پیش از این چندین بار ریمستر شده است اما تاکنون شاهد بازسازی کامل آنها نبودهایم. پس از عرضه Halo: The Master Chief Collection برای ایکسباکس و کامپیوتر، همچنان تقاضا برای تجربه گیمپلی کلاسیک این مجموعه وجود دارد.
حال با توجه به اینکه استودیوی 343 Industries دیگر روی توسعه این کالکشن تمرکز ندارد و احتمالا مشغول کار روی پروژه بزرگ بعدی خود است، گزارشهای اخیر حاکی از آن هستند که این استودیو قصد دارد همزمان با عرضه بازی بزرگ بعدی خود، کل سهگانه کلاسیک Halo را بازسازی کند. بر اساس گفتههای یک منبع آگاه، ایکساکس به دنبال بازسازی سهگانه اصلی است.
بازی Halo Infinite در زمان عرضه پتانسیل بالایی داشت اما نتوانست به اثری بزرگ و تاثیرگذار که این سری به آن نیاز داشت تبدیل شود. بازسازی این عناوین میتواند باعث احیای علاقه طرفداران قدیمی شده و عملا این فرنچایز را از وضعیت فعلیاش نجات دهد.
آخرین گزارش از Technical Halo، فردی مطلع که پیش از این اطلاعاتی راجع به پروژههای مختلف این سری لو داده بود، منتشر شده است. او در گزارش اخیر خود اعلام کرده است که دیگر قرار نیست پورت عناوین Halo برای پلیاستیشن ۵ ساخته شود؛ به جای آن، ایکسباکس تصمیم گرفته است تا سه بازی اول را با استفاده از موتور بازیسازی قدرتمند Unreal Engine 5 بازسازی کند.
این بازسازیها با هدف معرفی این مجموعه محبوب به پلیاستیشن انجام میشوند. گفته میشود استودیوی 343 Industries ،کنترل کاملی روی این بازسازیها دارد اما برای ساخت آن از پیمانکاران و تیمهای پشتیبانی کمک خواهد گرفت.
نکته جالب این است که گفته میشود این بازسازیها شامل برخی ویژگیهای گیمپلی مدرن از عناوین اخیر این مجموعه خواهند بود. این عناصر شامل قابلیتهای Sprint و Clamber میشوند که نشان میدهند این بازسازیها میتوانند نسبت به نسخههای اصلیشان بسیار متفاوت باشند. در حالی که این موضوع ممکن است نگرانکننده به نظر برسد اما بازی Halo Infinite ثابت کرد که میتواند به خوبی میان گیمپلی کلاسیک و مدرن تعادل برقرار کند. بنابراین، استودیوی 343 Industries ممکن است بتواند برای بازسازیهای این سهگانه نیز چنین تعادلی را برقرار سازد.
اینها قطعا افشاگریهای بزرگی هستند و میتوانند ماهیت Halo را همانطور که میشناسیم، تغییر دهند. در حالی که عرضه بازی روی پلیاستیشن به خودی خود اتفاقی مهم است، بازسازیهای سهگانه اصلی میتوانند همان چیزی باشند که این سری برای بازگشت به اوج بازار بازیهای تیراندازی اول شخص به آنها نیاز دارد.
اگر علاقهمند دنیای تکنولوژی هستید حتما شبکههای اجتماعی فیسیت را در اینستاگرام، تلگرام، روبیکا، توییتر و آپارات را دنبال کنید.
منبع خبر: tech4gamers.com
ثبت نظر