بتای ضعیف باعث جلوگیری از حضور Concord در لیست 750 بازی پرطرفدار استیم شد

concord

پلی‌استیشن در مراسم State of Play، بازی Concord، ساخته‌ی استودیو فایر واک را معرفی کرد و در روزهای گذشته، اولین بتای آن برگزار شد اما نتایج این بتا، بسیار ناامیدکننده بود و نه تنها نتوانست نظر بازیکنان را جلب کند، بلکه در لیست 750 بازی پرطرفدار استیم نیز حضور نیافت.

پس از مراسم State of Play، بازیکنان لقب ضعیف‌ترین بازی رونمایی شده در مراسم را به بازی Concord دادند و آن را متهم به کپی‌برداری از Guardians Of The Galaxy کردند. پس از شکست در مراسم رونمایی، نسخه بتای آن نیز نتوانست با استقبال بالای بازیکنان همراه شود و انتظارات بسیاری از گیمرها را برآورده نکرد.

تعداد بازیکنان همزمان این بازی در اوج خود به کمتر از 2500 نفر رسید که رقمی بسیار ناامیدکننده برای یک بازی آنلاین و لایوسرویس است. این آمار پایین به خوبی نشان می‌دهد که Concord نتوانسته توجه گیمرها را به خود جلب کند.

اکنون خبر جالبی منتشر شده که نشان می‌دهد Concord، در لیست 750 بازی موردانتظار در لیست بازیکنان (wishlist) نیز قرار نگرفته است. معمولاً بازی‌هایی که بتای موفقی را پشت سر می‌گذارند، با افزایش انتظارات و علاقه‌ی کاربران مواجه می‌شوند و در این لیست جایگاهی پیدا می‌کنند. اما کنکورد نه تنها در این لیست حضور ندارد، بلکه فاصله‌ی زیادی هم تا آن دارد.

این وضعیت برای استودیو فایر واک که اولین بازی خود را روانه‌ی بازار می‌کند، بسیار نگران‌کننده است. آن‌ها امیدوار بودند که Concord بتواند با بازی‌های مطرحی مانند Marvel Rivals و Overwatch 2 و... رقابت کنند اما واقعیت چیز دیگری را نشان می‌دهد.

Concord-1
-

Concord در مقایسه با بازی‌های دیگری که در لیست 750 بازی پرطرفدار استیم حضور دارند، بسیار ضعیف ظاهر شده است. بازی‌هایی مانند Dead on Arrival و Gato: Buttered Cat و حتی DLC بازی شبیه‌ساز پمپ بنزین، از نظر محبوبیت در جایگاه بالاتری نسبت به Concord قرار دارند. این نشان می‌دهد که این بازی با مشکلات جدی در جذب مخاطب مواجه است.

استودیو فایر واک هنوز فرصت دارد تا با رفع مشکلات و ارائه آپدیت‌های مناسب، وضعیت کنکورد را بهبود بخشد. اما اگر این استودیو نتواند عملکرد ضعیف خود در بتا را جبران کند، احتمال شکست تجاری این بازی بسیار زیاد است.

شکست کنکورد می‌تواند درس مهمی برای سایر استودیوهای بازی‌سازی باشد. این اتفاق نشان می‌دهد که صرفاً اتکا به یک ایده جذاب و تبلیغات گسترده برای موفقیت کافی نیست. بازی‌ها باید از کیفیت بالایی برخوردار باشند و بتوانند نیازها و خواسته‌های مخاطبان را برآورده کنند.

در نهایت، باید منتظر ماند و دید که استودیو فایر واک چه واکنشی به این شکست نشان خواهد داد. آیا آن‌ها می‌توانند Concord را نجات دهند یا این بازی به عنوان یکی از شکست‌های بزرگ صنعت بازی ثبت خواهد شد؟

اگر علاقه‌مند دنیای تکنولوژی هستید حتما شبکه‌های اجتماعی فیسیت را در اینستاگرام، تلگرام، روبیکا، توییتر و آپارات را دنبال کنید.

منبع خبر: thegamer.com

photo_2023-11-11_16-30-34.jpg

امیرحسین چروم - تولید کننده محتوا

من یک نویسنده و تولیدکننده محتوا هستم که به دنیای گیم و تکنولوژی و همچنین فیلم و سریال علاقه مندم.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر