استفاده از میکروتراکنش در بازی، یک اقدام توسط سازندگان برای دریافت پول بیشتر از سوی بازیکنان است اما علت محبوبیت آن چیست؟ طبق آخرین اخبار، 82 درصد از گیمرهای آمریکایی اقدام به خرید آیتمهای درون بازی کردهاند.
تحقیقات اخیر که راجع به بازیکنان آمریکایی انجام شده، نشان میدهد که این کاربران آمار ۴۵ میلیارد ساعت را در وبسایتها و اپلیکیشنهای بازی صرف کردهاند. همچنین ۸۲ درصد از گیمرهای آمریکایی در سال ۲۰۲۳ اقدام به خرید درونبرنامهای کردهاند. این خریدها شامل موارد مختلفی از جمله بتلپسها و اسکینهای تزئینی تا بستههای متنوع بوده است.
میکروتراکنشها در صنعت بازی همواره بحثبرانگیز بودهاند. خریدهای درونبرنامهای، چه صرفا تزئینی باشند و چه به بازیکن در بازیهای چندنفره برتری بدهند، عموما با دید منفی نگریسته میشوند اما با این وجود، میلیونها نفر در سراسر جهان اقدام به خرید میکروتراکنشها میکنند.
هرچند که شرکتهای بازیسازی، اکثرا میکروتراکنشها را درون بازیهای آنلاین و لایوسرویس قرار میدهند اما به دلیل کسب سود بیشتر، استفاده از آن حتی در بازیهای تکنفره نیز رواج پیدا کرده است. البته بسیاری از این اقدامات (همچون بازی دراگونز دوگما 2) با نقدهای منفی بازیکنان روبرو میشود.
دادههای گزارش State of Gaming از شرکت Comscore نشان میدهد که ۶۲ درصد از بزرگسالان بالای ۱۸ سال در ایالات متحده، در سال گذشته به بازی پرداختهاند و بسیاری از آنها اقدام به خرید درون برنامهای کردهاند.
این گزارش بیان میکند که بیش از ۸۰ درصد از بازیکنان در عناوین رایگان، اقدام به خرید آیتمهای درونبرنامهای کردهاند. این عناوین شامل بازیهایی مانند Call of Duty: Warzoneو Fortnite و Apex Legends میشوند که به خاطر اسکینهای تزئینی و بتلپسهایشان شهرت دارند.
همانطور که در اعتراضات اخیر نسبت به تغییرات بتلپس بازی Apex Legends شاهد بودیم، بسیاری از گیمرها به چنین رویههایی انتقاد میکنند اما به نظر میرسد اکثر بازیکنان با خریدهای خود، ناشران بازیها را حمایت میکنند و آنها را به ادامه پشتیبانی از بازی تشویق میکنند.
با نرخ موفقیت ۸۰ درصدی، میتوان نتیجه گرفت که این میکروتراکنشها به صورت سالانه، میلیاردها دلار درآمد دارند. به همین دلیل است که شرکتهای بزرگ همانند برادران وارنر و ایکسباکس قصد دارند با جدیت بیشتری به ساخت بازیهای لایوسرویس و موبایلی بپردازند.
در مجموع، به نظر نمیرسد که صنعت بازی به این زودیها از تمرکز بر میکروتراکنشها دست بکشد. ناشران بازی تا حد زیادی در پذیرش این رویه توسط بازیکنان موفق بودهاند و خریدهای درونبرنامهای تقریبا به بخش عادی از هر عنوان مهمی تبدیل شده است. نظر شما چیست؟
اگر علاقهمند دنیای تکنولوژی هستید حتما شبکههای اجتماعی فیسیت را در اینستاگرام، تلگرام، روبیکا، توییتر و آپارات را دنبال کنید.
منبع خبر: tech4gamers.com
ثبت نظر