بازی آلن ویک ۲ در سال گذشته به عنوان یک رقیب جدی برای کسب عنوان بهترین بازی سال منتشر و با استقبال فوقالعاده بازیکنان و منتقدان روبرو شد اما طبق آخرین گزارش مالی، این بازی هنوز به سودآوری نرسیده و در تلاش برای جبران هزینههای ساخت است.
هرچند که این بازی، رکورد سریعترین فروش در تاریخ استودیو Remedy Entertainment را به ثبت رساند و بیش از یک میلیون نسخه در چند ماه اول پس از عرضه به فروش رفت اما با وجود این موفقیتها، بازی هنوز به سودآوری نرسیده و همچنان در حال تلاش برای جبران هزینههای تولید و بازاریابی خود است.
طبق آخرین گزارش مالی استودیو Remedy، بازی آلن ویک ۲ تقریبا تمام هزینههای صرف شده برای ساخت و ... را جبران کرده اما همچنان سودآور نیست. از طرفی، نسخه فیزیکی آلن ویک ۲ که قرار است تا پایان سال جاری عرضه شود، میتواند به افزایش فروش و نهایتاً سودآوری بازی کمک کند.
البته باید در نظر داشت که نسخه کامپیوتری این بازی به صورت انحصاری در اختیار اپیک گیمز قرار دارد. این انحصار باعث شده تا پلیرهای فروشگاه استیم قادر به خریداری و تجربه بازی نباشند و به همین دلیل، از سودآوری بازمانده است. اگر بازی بر روی پلتفرمهایی مانند Steam عرضه شود، احتمالاً فروش آن به طور قابل توجهی افزایش خواهد یافت.
با وجود اینکه آلن ویک ۲ هنوز به سودآوری نرسیده، استودیو Remedy همچنان به عملکرد این بازی امیدوار است و برنامههای متعددی برای توسعه دنیای آلن ویک و Control دارد. علاوه بر این، استودیو در حال کار بر روی پروژههای دیگری از جمله بازسازیهای Max Payne است که نشان از آینده روشن این استودیو دارد.
همانطور که میدانید، هزینه ساخت بازیهای AAA بسیار زیاد است و با وجود فروش چشمگیر، استودیوهای سازنده توانایی کسب درآمد بالا از بازیهای خود را ندارند. این موضوع میتواند سازندگان را به ساخت بازیهای AA سوق دهد تا هزینه ساخت و مدت زمان انتشار بازیها کاهش یابد. با عرضه نسخه فیزیکی بازی و دی ال سیهای جدید، میتوان امیدوار بود که آلن ویک ۲ به زودی به سودآوری برسد و به موفقیتهای بیشتری دست یابد. استودیو Remedy نیز با پروژههای آینده خود، نشان داده که هنوز در مسیر رشد و توسعه قرار دارد.
اگر علاقهمند دنیای تکنولوژی هستید حتما شبکههای اجتماعی فیسیت را در اینستاگرام، تلگرام، روبیکا، توییتر و آپارات را دنبال کنید.
ثبت نظر