دو سال از حادثه تلخ تیراندازی در دبستان ایالت تگزاس که منجر به کشته شدن ۲۱ نفر و زخمی شدن ۱۷ نفر دیگر شد، میگذرد. خانوادههای قربانیان به تازگی علیه اکتیویژن بلیزارد (سازنده بازی کال آف دیوتی)، متا (فیسبوک و اینستاگرام) و شرکت اسلحهسازی دانیل دیفنس، به دلیل سهلانگاری در این حادثه که در تاریخ ۲۲ می ۲۰۲۲ رخ داد، اقدام قانونی کردهاند.
هدف اصلی بازیهای ویدیویی، سرگرمی است و افرادی که به خشونت متوسل میشوند، لزوما به دلیل بازیهای ویدیویی نیست. این اولین باری نیست که بازیها را عامل خشونت میدانند اما این بار شرکت اکتیویژن با شکایت رسمی روبرو شده است.
در این پرونده ادعا شده است که فرد مهاجم از ۱۵ سالگی بازی کال آف دیوتی را انجام میداده و از تفنگی مشابه در بازی استفاده کرده است. جاش کاسکوف، وکیل خانوادههای قربانیان، معتقد است که تنها نباید صنعت اسلحهسازی را مقصر دانست و قرار دادن پاداش برای کشتن افراد در بازیها، باعث ترویج خشونت میشود و این همان کاری است که کال آف دیوتی انجام میدهد.
متا نیز به دلیل تبلیغ چنین فعالیتهایی در پلتفرمهای رسانههای اجتماعی خود مورد انتقاد قرار گرفت اما بیشتر انتقادها متوجه اکتیویژن بلیزارد و دانیل دیفنس، سازنده سلاح به کار رفته در تیراندازی مدرسه بوده است.
اکتیویژن بلیزارد ضمن ابراز همدردی عمیق با خانوادههای قربانیان، بر این نکته تأکید کرده است که میلیونها نفر بازیهای آنها را انجام میدهند بدون اینکه به اعمال وحشتناک روی بیاورند.
اگر این دادخواست علیه اکتیویژن بلیزارد با موفقیت همراه شود، میتواند منجر به تغییرات قابل توجهی در صنعت بازی و ژانر شوتر شود. با این حال، تلاشهای مشابه در گذشته برای خشونتآمیز جلوه دادن بازیهای متعدد، موفقیت چندانی نداشته است.
گزارشهای متعددی در طول سالها نشان داده است که فعالیتهای خشونتآمیز ارتباطی با بازیهای ویدیویی ندارند. با این حال، برخی بدون پرداختن به دلیل واقعی چنین خشونتهایی، همچنان این صنعت را مقصر میدانند.
نظر شما در رابطه با این موضوع چیست؟ آیا صنعت گیم باعث ترویج خشونت میشود؟ در صورت انتشار اطلاعات جدید راجع به دادگاه اکتیویژن، اخبار آن را در فیسیت قرار خواهیم داد. با ما همراه باشید.
اگر علاقهمند دنیای تکنولوژی هستید حتما شبکههای اجتماعی فیسیت را در اینستاگرام، تلگرام، روبیکا، توییتر و آپارات را دنبال کنید.
منبع خبر: tech4gamers.com
ثبت نظر