در هفته گذشته، شرکت پلیاستیشن اولین نمایشگاه State of Play سال 2024 را برگزار کرد و نگاه کوتاهی به بازیهایی که در 12 ماه آینده منتشر خواهند شد، به کاربران خود نمایش داد که یکی از این عناوین، جدیدترین اثر شرکت کونامی یعنی بازسازی بازی Silent Hill 2 بود.
در طول مراسم، بازی جدید سایلنت هیل به نام Silent Hill: The Short Message به صورت رسمی معرفی و به صورت رایگان در دسترس بازیکنان پلیاستیشن 5 قرار گرفت. در کنار انتشار این بازی، اولین تریلر از گیمپلی بازی موردانتظار ریمیک سایلنت هیل 2 نیز منتشر و بخشهایی از بازی را به بازیکنان نمایش داد. محتوای نمایش داده شده در این تریلر به دلیل استفاده بیش از اندازه از مبارزه، باعث ایجاد نارضایتی عده زیادی از طرفداران شد.
اگرچه انتشار اولین تریلر بازی و نمایش گیمپلی آن، یک اتفاق مثبت برای مشتاقان این بازی بود اما بسیاری از طرفداران نسخه اصلی، عدم رضایت خود نسبت به تریلر منتشر شده را اعلام کردند و به دلیل استفاده بالا از سیستم مبارزه و نبرد، نقدهایی راجع به بازی جدید را به ثبت رساندند. به گفته طرفداران، هدف اصلی سری بازی سایلنت هیل مبارزه و جنگیدن با دشمنان نیست و استفاده بیش از اندازه این قابلیت در نسخه ریمیک سایلنت هیل 2، باعث میشود که این بازی شباهت بیشتری به یک بازی رزیدنت اویل داشته باشد.
انتشار این تریلر باعث تقسیم شدن طرفداران به دو دسته شد؛ برخی از آنها اعتقاد دارند که استودیو Bloober Team، مفهوم دقیقی از بازی سایلنت هیل را پیدا نکرده و سعی در ساخت یک بازی کاملا جدید دارد؛ درحالی که دیگران گمان میکنند که هدف استودیو توسعهدهنده از نمایش سیستم مبارزات، نشان دادن بهبود بخشی از بازی اصلی Silent Hill 2 بوده که بیشترین نیاز به بازسازی را داشته است. به نظر میرسد که حتی مدیرعامل استودیو بلوبر تیم، پیوتر بابینو (Piotr Babieno)، با نظر گروه اول از طرفداران موافق است و نمایش تمام بخشهای مبارزه را یک اقدام غلط میداند.
در یک مصاحبه اختصاصی Eurogamer با Inwestorzy.TV، بابینو اعلام کرده است که دلیل نارضایتی طرفداران را درک میکند و تریلر اخیر منتشر شده، کلیت بازی را نمایش نمیدهد. او در ادامه توضیح داده است که استودیو بلوبر، مسئول بازاریابی عنوان Silent Hill 2 نیست و مسئولیت انتشار اخبار، تماما به عهده ناشر بازی یعنی کونامی است. این اظهار نظر نشان میدهد که وظیفه ویرایش و انتشار تریلر، توسط کونامی انجام شده است.
بابینو به صورت کاملا واضح اعلام کرد که محتوای نمایش داده شده، نشان دهنده بازی در حال ساخت نیست و عنوان در حال توسعه، تفاوت زیادی با تریلر نمایش داده شده خواهد داشت.
بابینو به طرفدارانی که نگران وضعیت بازسازی Silent Hill 2 هستند، اعلام کرده است که هنگام تجربه گیمپلی واقعی، نظر آنها در رابطه با بازی و استودیو بلوبر تغییر خواهد کرد. پس از انتشار تریلر بازی، تعدادی از کاربران نظرات خود در رابطه با این نمایش را در توییتر ارائه کرده و باور دارند که نسخه منتشر شده، نمایش یک بیلد قدیمی از بازی بوده و تغییرات زیادی در نسخه نهایی صورت گرفته است.
نارضایتی استودیو بلوبر تیم از شرکت کونامی، برکسی پوشیده نیست. در سال گذشته، استودیو بلوبر تیم در جواب یکی از کاربران توییتر مبنی بر پیشرفت روند توسعه بازی، اعلام کرده است که شرکت کونامی مسئول تمامی ارتباطات و بازاریابی بوده و پخش اطلاعات مربوط به بازی، بخشی از مسئولیت آنها است؛ بنابراین بدون اجازه آنها، نمیتوانند اطلاعاتی از بازی را درج یا منتشر کند. تا به امروز وظیفه انتشار هرگونه اخبار در رابطه با این بازی، به عهده ناشر آن یعنی کونامی بوده و به نظر میرسد اگر استودیو بلوبر تیم وظیفه انتشار اخبار بازی را به عهده داشت، میتوانست رضایت تعداد بیشتری از بازیکنان را جذب کند.
اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکههای اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.
منبع خبر: thegamer.com
ثبت نظر