مدیرعامل استودیوی مستقل Sandfall پس از موفقیت بازی اخیر خود یعنی Clair Obscur: Expedition 33 در پادکستی راجع به آن صحبت کرده و به عقیده او، اگر این اثر توسط شرکتهای بزرگ ساخته میشد، به بیش از 25 سال زمان نیاز داشت!
گیوم بروش، مدیر استودیوی Sandfall Interactive که سابقه کار در شرکت بزرگی مانند یوبیسافت را داشته، طی گفتوگویی با کانال فرانسوی Pouce Cafe اعلام کرد:
"اگر این پروژه در یک شرکت بزرگ توسعه پیدا میکرد، احتمالا 25 سال زمان میبرد تا ساخته شود."
به عقیده او، ساخت بازی با داستان و شخصیتهای کاملا جدید در شرکتهای بزرگ، فرآیند اداری بسیار پیچیدهای دارد و برای دریافت تاییدات، باید مراحل فراوانی طی شود. طبق گفته بروش، این شرایط باعث از بین بردن خلاقیت میشود و به همین دلیل بسیاری از ایدههای نوآورانه به مرحله اجرا نمیرسند.
او همچنین در رابطه با استودیوی خود صحبت کرد و ظاهرا دارای تیمی 25 نفره هستند که در یک فضای دوستانه و صمیمی به توسعه بازی میپردازند. بروش عقیده دارد که به جای ساختار خشک شرکتی، میتوان با "دوستانی که با عشق یک بازی میسازند" به نتیجه بهتری دست یافت.
به عقیده بروش، ایجاد فضای مناسب برای تولید یک بازی پرشور و عاطفی، مهمترین عامل موفقیت آنها بوده و با وجود تعطیلات کم و زحمت فراوان، تمام تیم به نتیجه ارزشمند کارهای خود دست یافتند.

بازی Clair Obscur: Expedition 33 هماکنون بر روی پلتفرمهای PS5 و کامپیوتر و ایکس باکس سری X/S منتشر شده و همچنین کاربران سرویس اشتراکی گیمپس میتوانند بدون خریداری نسخه کامل به تجربه بازی بپردازند. هرچند آمار دقیقی از تعداد کاربران در تمام پلتفرمها در دسترس نیست اما دیتابیس استیم نشان میدهد که تقریبا 130 هزار بازیکن همزمان در این اثر حضور دارند.
این اثر برای بار دیگر توانایی موفقیت استودیوهای مستقل را به ما نشان داد. ایده جذاب و گیمپلی سرگرمکننده میتواند سازندگان کوچک را به تیمهای بزرگ تبدیل کند و فروش بسیار خوبی را برای تیم مستقل به همراه داشته باشد. نظر شما راجع به کیفیت Clair Obscur: Expedition 33 چیست؟
اگر علاقهمند دنیای تکنولوژی هستید حتما شبکههای اجتماعی فیسیت را در اینستاگرام، تلگرام، روبیکا، توییتر و آپارات را دنبال کنید.
منبع خبر: gamingbolt.com
ثبت نظر